Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A kurzus célja a – részben és elsősorban akadémiai közegben – igényelt írásos megnyilatkozások funkcióinak megismertetése, értő alkalmazásának kialakítása, a befogadói és szerzői attitűdök felismertetése, figyelembevétele és alakítása különböző írásos helyzetekben.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Az akadémiai és munkaközegben használt írosos megnyilatkozások funkcióinak, típusaink, műfajainak megértése.
Képesség
- Írásbeli megnyilatkozások gyakorlása
Attitűd
- A kiadott feladatok teljesítének, a formai és tartalmi követelményeknek való megfelelés figyelembe vétele, és az igényes megvalósításra való törekvés.
- -
Önállóság és felelősség
- Szakmai normák elfogadás és érvényesítése
- Önállóság
- Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.
Oktatásmódszertan
Gyakorlat – jellemzően sok órai munkával, órai diszkussziókkal, elenyésző mértékben rövid előadásokkal.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok (edu.gtk.bme.hu) – Books, notes, downloadable materials (edu.gtk.bme.hu)
- Eco, U., 2003, Hogyan írjunk szakdolgozatot. Budapest: Kairosz.
- Gyurgyák J., 1996, Szerkesztők és szerzők kézikönyve. (Osiris kézikönyvek) Budapest: Osiris.
- Havasréti J., 2007, Tudományos írás. Pécs: PTE
Általános szabályok
Az óralátogatás kötelező. Max. 4 hiányzás megengedett. Jegyet szerezni a félévközi feladatok min. 50%-os teljesítésével lehet.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: Az egyes feladatokkal kapcsolatos elvárásokat és értékelési szempontokat az oktató az órán ismerteti. Az órai és a házi feladatokra szerezhető százalékos eredmény kiszámítási módja: ténylegesen leadott és elfogadott feladatok száma / össze kiadott feladat. A pluszpontok kiszámítási módja: 0,15 ∙ ténylegesen beadott és elfogadott szorgalmi feladat / összes kiadott szorgalmi feladat.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítény értékelés – házi feladatok: 100
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 85–94 |
Jó | 70–84 |
Közepes | 60–69 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 20 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre /önálló munka | 22 |
házi feladat elkészítése | 20 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
órai írásos gyakorlatok; témaválasztás; jegyzetelés; vázlatok; piszkozatok; Újraírás; hivatkozási formák és eszközök; szövegszerkesztés alapok
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.