Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A prezentációs előadói ismeretek, készségek, képességek fejlesztése és a tudatosság formálása. A prezentációs technikák eszköztárának bővítése. A verbális és a digitális csatornák, eszközök használati összehangjának megteremtése.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- a prezentáció fogalmi körének körülírása; a verbális, a képi és a digitális elemeinek értelmezése
- a különböző prezentációs eljárások, technológiák feltárása
Képesség
- a prezentációs eljárások és technikák betagolása a hagyományos pedagógiai eszközök körébe
Attitűd
- a prezentáció-tervezés, -készítés munkafolyamatának megértetése
- a prezentációk értelmezése, vázlatolása, kiegészítése
- a prezentációknak, mint tanulástámogató eszközöknek az elfogadtatása
Önállóság és felelősség
- az egész életen át tartó tanulásra való felkészülés megalapozása
- a szakmai tanári kompetenciák fejlesztésében való egyéni szerepvállalás tudatosítása
Oktatásmódszertan
Előadások, prezentációk, egyéni és csoportmunkák, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, viták, önállóan készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok, ppt-k
- Lőrincz Éva Anna – Sturcz Zoltán: Prezentáció. Typotex, Budapest, 2013. p. 295.
- http://www.tankonvvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023 Prezent/adatok.html
- Csermely – Gergely – Koltay – Tóth: Kutatás és közlés a természettudományokban. Osiris Kiadó, Budapest, 1999.
- Ajánló bibliográfiájából egyes fejezetek, részletek a tankör tudásszintjének, érdeklődésének megfelelően
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határ-idejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi fel-adatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 80–90 |
Jó | 70-80 |
Közepes | 60-70 |
Elégséges | 40-60 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 2 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 2 |
házi feladat elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2017. június 7, érvényes 2017. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A szóbeli és az írásbeli prezentáció fajtái; nyelvi és előadási formái, megjelenítési lehetőségei. |
2. | Felkészülés a prezentációra (szakmai, technikai pszichológiai, retorikai stb. elemek). |
3. | Az írásművek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei. |
4. | A beszédmüvek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei. |
5. | Technikai eszköztár a prezentációban: papíralapú eszközök, hagyományos technikák, új technikai lehetőségek, info- és médiatechnikák |
6. | Előadó és közönség együttműködése, kapcsolata, viselkedéskultúrája. |
7. | Előadói és prezentációs formák (workshop, brainstorming, kerekasztal, szekció-előadás, konferencia-előadás, hozzászólalás; tanóra, konzultáció, oktatói prezentáció-sorozat stb.). |
8. | A prezentációs anyagok készítésének forrásai, a források felhasználási módjai, szakmai szabályai, etikája (tanulmány, könyv, képanyag, sajtó, világháló, stb.). |
9. | IKT, infotechinika, prezentáció, digitális pedagógia . |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Nagy Katalin | tanársegéd | (nagy.katalin@gtk.bme.hu) |
Szalóki Tiborné | tanársegéd | (szaloki.tiborne@gtk.bme.hu) |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alap-ján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.