Programme: Business administration and management Bachelor’s Programme from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Programme: Communication and media studies Bachelor’s Programme compulsory subjects from 2018
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 0
Programme: Engineering Management Bachelor’s Programme from 2015/16/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 5
Programme: Engineering Management Bachelor’s Programme from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 5
Programme: International Management Bachelor’s Programme from 2018/19/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Programme: International Management Bachelor’s Programme from 2020/21/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Programme: Finance and Accounting Bachelor’s Programme from 2019/20/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Programme: Business Administration and Management Bachelor’s Programme from 2018/19/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Objectives
Academic results
Knowledge
- a prezentáció fogalmi körének körülírása; a verbális, a képi és a digitális elemeinek értelmezése
- a különböző prezentációs eljárások, technológiák feltárása
Skills
- a prezentációs eljárások és technikák betagolása a hagyományos pedagógiai eszközök körébe
Attitude
- a prezentáció-tervezés, -készítés munkafolyamatának megértetése
- a prezentációk értelmezése, vázlatolása, kiegészítése
- a prezentációknak, mint tanulástámogató eszközöknek az elfogadtatása
Independence and responsibility
- az egész életen át tartó tanulásra való felkészülés megalapozása
- a szakmai tanári kompetenciák fejlesztésében való egyéni szerepvállalás tudatosítása
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok, ppt-k
- Lőrincz Éva Anna – Sturcz Zoltán: Prezentáció. Typotex, Budapest, 2013. p. 295.
- http://www.tankonvvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023 Prezent/adatok.html
- Csermely – Gergely – Koltay – Tóth: Kutatás és közlés a természettudományokban. Osiris Kiadó, Budapest, 1999.
- Ajánló bibliográfiájából egyes fejezetek, részletek a tankör tudásszintjének, érdeklődésének megfelelően
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határ-idejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi fel-adatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 90-100 |
Very good | 80–90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Retake and late completion
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
4 | 2 |
4 | 2 |
9 | |
10 | |
35 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A szóbeli és az írásbeli prezentáció fajtái; nyelvi és előadási formái, megjelenítési lehetőségei. |
2. | Felkészülés a prezentációra (szakmai, technikai pszichológiai, retorikai stb. elemek). |
3. | Az írásművek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei. |
4. | A beszédmüvek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei. |
5. | Technikai eszköztár a prezentációban: papíralapú eszközök, hagyományos technikák, új technikai lehetőségek, info- és médiatechnikák |
6. | Előadó és közönség együttműködése, kapcsolata, viselkedéskultúrája. |
7. | Előadói és prezentációs formák (workshop, brainstorming, kerekasztal, szekció-előadás, konferencia-előadás, hozzászólalás; tanóra, konzultáció, oktatói prezentáció-sorozat stb.). |
8. | A prezentációs anyagok készítésének forrásai, a források felhasználási módjai, szakmai szabályai, etikája (tanulmány, könyv, képanyag, sajtó, világháló, stb.). |
9. | IKT, infotechinika, prezentáció, digitális pedagógia . |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Nagy Katalin | tanársegéd | (nagy.katalin@gtk.bme.hu) |
Szalóki Tiborné | tanársegéd | (szaloki.tiborne@gtk.bme.hu) |