I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Professzionális szóbeli kommunikáció nyelvhelyesség idegen nyelven
Azonosító
BMEGT60S155
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
1
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Hilóczki Ágnes
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
hiloczki.agnes@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar, angol, francia, német, olasz, spanyol, orosz / HU, EN, FR, DE, IT, ES, RU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Professzionális szóbeli kommunikáció anyanyelven, Webes környezetismeret - Professional Oral Communication in the Mother Tongue, The Web Environment
Gyenge
none
Párhuzamos
none
Kizáró feltételek
none
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja a professzionális kommunikáció elméleti hátterének bemutatásán és azok gyakorlatba ültetését célzó beszédtechnikai feladatokon keresztül egy tudatos előadói szerep elsajátítása idegen nyelven.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • Ismeri a prezentációs technikák alapelveit, azokat át tudja ültetni a gyakorlatba;
  2. • tisztában van a fontosabb nyelvi- és nyelvhelyességi normákkal idegen nyelven.
Képesség
  1. • A hallgató ismeri az idegen nyelvű professzionális kommunikáció alapelveit.
  2. • Képes egy jó minőségű, igényes, nyelvileg választékos, a figyelem fenntartására alkalmas, élvezetes beszéd megtartására idegen nyelven;
  3. • el tud készíteni egy, a beszédet kísérő Power Point prezentációt.
Attitűd
  1. • Törekszik az igényes, minőségi beszédprodukcióra a nyelvi normák és az általános elméleti háttér tudatos ismeretében az adott idegen nyelven;
  2. • törekszik a folyamatos önreflexióra, a saját beszédprodukciója elemzésére és értékelésére.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató felelősséget vállal saját teljesítményéért;
  2. • feladatait autonóm módon elvégzi, képes teljesítményére megfelelően reflektálni.

Oktatásmódszertan

Helyzetgyakorlatok, szimulációk, szituációk, idegen nyelvű beszédek tartása. Ezek kielemzése, és tár-sas/tanári/egyéni értékelés keretében adott visszajelzések.

Tanulástámogató anyagok

  • Materials in Hungarian and foreign languages to improve communication and presentations skills

Általános szabályok

A hallgatók beszédprodukcióit közösen értékeljük különböző módokon (egyéni tanári értékelés, társas és csoportos értékelés). A félév során elkészítendő fő házi feladat: egy idegen nyelvű előadás/beszéd megtartása, melyet videóra rögzítünk, és prezentációs szempontból kielemezzük.

Teljesítményértékelési módszerek

A hallgatók beszédprodukcióit közösen értékeljük különböző módokon (egyéni tanári értékelés, társas és csoportos értékelés). A félév során elkészítendő fő házi feladat: egy idegen nyelvű előadás/beszéd megtartása, melyet videóra rögzítünk, és prezentációs szempontból kielemezzük.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • teljesítményértékelések: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

nem releváns

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95 - 100% -100
Jeles 89 - 94%
76 - 88%
Közepes 63-75%
Elégséges 50 - 62%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14
félévközi készülés a gyakorlatokra 10
felkészülés a teljesítményértékelésekre 10
házi feladat elkészítése 14
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 12

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Prezentációs technikák (tervezés, történetmesélés, főbb üzenet(ek) átvitele, a célközönség szempontjainak figyelembe vétele, bevezető- és zárópanelek, valamint a kívánt hatások eléréséhez szükséges technikák alkalmazása, látványelemek, hanghordozás/intonáció, stb.), a ppt-prezentációk ismérvei, beszédszándék közvetítése, figyelem fenntartása – stratégiák, szituációs feladatok, helyes előadásmód, nyelvi normák tiszteletben tartása.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.