Célkitűzések
A tantárgy célja a professzionális kommunikáció elméleti hátterének bemutatásán és azok gyakorlatba ültetését célzó beszédtechnikai feladatokon keresztül egy tudatos előadói szerep elsajátítása idegen nyelven.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • Ismeri a prezentációs technikák alapelveit, azokat át tudja ültetni a gyakorlatba;
- • tisztában van a fontosabb nyelvi- és nyelvhelyességi normákkal idegen nyelven.
Képesség
- • A hallgató ismeri az idegen nyelvű professzionális kommunikáció alapelveit.
- • Képes egy jó minőségű, igényes, nyelvileg választékos, a figyelem fenntartására alkalmas, élvezetes beszéd megtartására idegen nyelven;
- • el tud készíteni egy, a beszédet kísérő Power Point prezentációt.
Attitűd
- • Törekszik az igényes, minőségi beszédprodukcióra a nyelvi normák és az általános elméleti háttér tudatos ismeretében az adott idegen nyelven;
- • törekszik a folyamatos önreflexióra, a saját beszédprodukciója elemzésére és értékelésére.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató felelősséget vállal saját teljesítményéért;
- • feladatait autonóm módon elvégzi, képes teljesítményére megfelelően reflektálni.
Oktatásmódszertan
Helyzetgyakorlatok, szimulációk, szituációk, idegen nyelvű beszédek tartása. Ezek kielemzése, és tár-sas/tanári/egyéni értékelés keretében adott visszajelzések.
Tanulástámogató anyagok
- Materials in Hungarian and foreign languages to improve communication and presentations skills
Általános szabályok
A hallgatók beszédprodukcióit közösen értékeljük különböző módokon (egyéni tanári értékelés, társas és csoportos értékelés). A félév során elkészítendő fő házi feladat: egy idegen nyelvű előadás/beszéd megtartása, melyet videóra rögzítünk, és prezentációs szempontból kielemezzük.
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgatók beszédprodukcióit közösen értékeljük különböző módokon (egyéni tanári értékelés, társas és csoportos értékelés). A félév során elkészítendő fő házi feladat: egy idegen nyelvű előadás/beszéd megtartása, melyet videóra rögzítünk, és prezentációs szempontból kielemezzük.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- teljesítményértékelések: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
nem releváns
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95 - 100% -100 |
Jeles | 89 - 94% |
Jó | 76 - 88% |
Közepes | 63-75% |
Elégséges | 50 - 62% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 10 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 10 |
házi feladat elkészítése | 14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 12 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Prezentációs technikák (tervezés, történetmesélés, főbb üzenet(ek) átvitele, a célközönség szempontjainak figyelembe vétele, bevezető- és zárópanelek, valamint a kívánt hatások eléréséhez szükséges technikák alkalmazása, látványelemek, hanghordozás/intonáció, stb.), a ppt-prezentációk ismérvei, beszédszándék közvetítése, figyelem fenntartása – stratégiák, szituációs feladatok, helyes előadásmód, nyelvi normák tiszteletben tartása.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.