Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZAKDOLGOZAT
Azonosító
BMEGT52S169
A tantárgy jellege
Prezentációs alkalmakkal és konzultációkkal segített önálló munkára épülő tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
8
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
10
Tantárgyfelelős
Neve
Gerákné dr. Krasz Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
krasz.kata@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Munka és szervezet szakpszichológus 2010

Tantárgy szerepe: Kötelező törzsanyag

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.09.06-tól).

Célkitűzések

A kurzus célja, hogy a hallgató képes legyen önálló gyakorlati projektmunkáját szakértőként bemutatni, melynek eredményeként bizonyítja a képzés során elsajátított elméleti és módszertani tudását, önreflexiós képességét.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a munka és szervezetpszichológiai témájú gyakorlati munka megtervezésének és kivitelezésének lépéseit.
  2. Ismeri a gyakorlati projektmunka szakértői bemutatásának formai és tartalmi kritériumait.
Képesség
  1. Képes önálló kérdésfelvetés megfogalmazására, önálló projektmunka megtervezésére és kivitelezésére.
  2. Képes írásban igényes és hiteles szakértői írásos dokumentumot létre hozni.
Attitűd
  1. Nyitott a pszichológiai szakterületéhez kapcsolódó módszertani tudás bővítésére.
  2. Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  4. Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
  1. Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
  2. Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
  3. Alkotó módon, önállóan tudja alkalmazni az elméleti és módszertani tudását szem előtt tartva a kontextus jellemzőit.

Oktatásmódszertan

Konzultációk és prezentációk, IT eszközök és technikák használata, önállóan készített feladat.

Tanulástámogató anyagok

  • Szokolszky Á. (2004) Kutatómunka a pszichológiában. 1-2-3. fejezetek (19-190.old)
  • Babbie, E. (2003) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. 19. fejezet (Használati utasítás a társadalomkutatáshoz)
  • V. Booth, Communicating in Science: Writing a Scientific Paper and Speaking at Scientific Meetings, 2nd Edition, Cambridge University Press, Cambridge, 1993.
  • M. Davis, Scientific Papers and Presentations, Academic Press, San Diego, 1996.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi teljesítménymérés alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés: 1. szóbeli prezentáció 2. Részteljesítmény értékelés: 2. szóbeli prezentáció 3. Félév közben 3 kötelező, egyéni konzultáció.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • részteljesítmény értékelés (prezentáció) : 25%
  • részteljesítmény értékelés (prezentáció): 25%
  • egyéni konzultáció: 50%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles > 95-100
Jeles 86–95
75–85
Közepes 65–74
Elégséges 50–64
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel csoportos tájékoztatón - partici-pation in a group briefing
részvétel a kötelező konzultációkon - participation in mandatory consultations
részvétel a prezentációkon - participation in presentations
prezentációkra készülés - preparation for presentations
szakdolgozat elméleti részének megírása - writing the theoretical part of the thesis
szakdolgozat gyakorlati részének megírá-sa - writing the practical part of the thesis
összesen - sum

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Szakdolgozati tématerv elkészítése.
2. Kötelező, egyéni konzultációkon való részvétel.
3. Kötelező, csoportos prezentációkon való részvétel.
4. A szakdolgozat elméleti részének elkészítése.
5. A szakdolgozat egészének elkészítése.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Juhász Márta docens juhasz.marta@gtk.bme.hu
Dr. Kun Ágota adjunktus kun.agota@gtk.bme.hu
Dr. Perger Mónika adjunktus perger.monika@gtk.bme.hu
Gadanecz Péter tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu
Takács Veronika tanársegéd takacs.veronika@gtk.bme.hu
Dr. Séllei Beatrix adjunktus sellei.beatrix@gtk.bme.hu
Dr. Hámornik Balázs adjunktus hamornik.balazs@gtk.bme.hu
Dr. Répáczki Rita adjunktus repaczki.rita@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.