Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZAKNYELVI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS IRODALOMKUTATÁS
Azonosító
BMEGT52M111
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
4
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kun Ágota
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kun.agota@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2023.03.29.) az 580251/13/2023 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2023.03.29-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a különböző angol nyelvű munkapszichológiai szakterületeket érintő témák széles skáláját megérteni. A tantárgy további célja, hogy a nyelvtanuló folyékonyan és hatékonyan részt tudjon venni a munkapszichológiai szakmai, angol nyelvű diskurzusokban, képviselni tudja az aktuális szakterületi témával kapcsolatos álláspontját logikus felépítésű érvelés során.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató megismeri és elsajátítja a munkapszichológiához legszorosabban kapcsolódó angol nyelvű szakterminusokat.
  2. A hallgató a mesterképzés további tárgyainak megalapozásként általános betekintést nyer a munkapszichológiai témák széles skálájába.
  3. A hallgató megismerkedik a tudományos igényű szakirodalomkutatás alapvető módszertanával és legfontosabb eszközeivel, valamint a tudományos esszé („essay”) írásának kritériumrendszerével.
Képesség
  1. A hallgató sikeresen fejleszti és felépíti a jövőben használandó szakmai kifejezésekből saját angol szókincsét.
  2. A hallgató képes önállóan kommunikálni, kifejezni magát az általános munkapszichológiai témák mentén.
  3. A hallgató elsajátítja és kifejleszti a tudományos kritikus olvasás és kritikus gondolkodás alapvető szemléletmódját.
Attitűd
  1. Nyitott a különböző szakkifejezések megismerésére és ezek alkalmazására a különböző kommunikációs helyzetekben.
  2. Nyitott mások véleményére, és tiszteletteljes formában képes saját gondolatait, észrevételeit kifejezni és párhuzamba állítani mások gondolataival.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  4. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
Önállóság és felelősség
  1. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  2. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  3. Gondolkozásában a kritikus megközelítést alkalmazza, és gondolatait, kritikai észrevételeit interaktív formában megosztja hallgatótársaival, oktatójával.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Textbooks and downloadable material: - Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
  • Órai prezentációk, a hallgatók által szabadon választható, angol nyelvű tudományos cikkek. - Presentations during lectures, scientific articles (made of students’ choice).

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és házi feladatok alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos és szóbeli értékelési módja angol nyelvű prezentáció készítése és bemutatás csoportos feladat jelleggel, szabadon választott témában. 2. részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja angol nyelvű jelentkezési csomag (önéletrajz és motiváció levél) készítése egyéni feladat jelleggel.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • rész teljesítményértékelés (2x50%): 100
  • :
  • összesen:

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 90-94
80–89
Közepes 70–79
Elégséges 50–69
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A hallgató a félévközi jegy javításaként a pótlási hét végéig a félév során elsajáított alkalmazott pszichológiai témákból készít 4-5 oldalas tudományos igényességgel elkészített esszét, amelynek kizárólagos eredményéből születik meg a javított félévközi jegy.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel előadáson 14
részvétel a gyakorlatokon 28
házi feladatok elkészítése 43
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 35
összesen 120

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Academic writing; Plagiarism; Literature review; Scientific presentation; CV writing & personal brand;; Project management and documentation (e.g. Executive summary, Offer writing); Applied topics of Work& Organizational Psychology (e.g. Hybrid work environment; Occupational stress)

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Balogh Blanka tudományos segédmunkatárs balogh.blanka@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.