Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a különböző angol nyelvű munkapszichológiai szakterületeket érintő témák széles skáláját megérteni. A tantárgy további célja, hogy a nyelvtanuló folyékonyan és hatékonyan részt tudjon venni a munkapszichológiai szakmai, angol nyelvű diskurzusokban, képviselni tudja az aktuális szakterületi témával kapcsolatos álláspontját logikus felépítésű érvelés során.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismeri és elsajátítja a munkapszichológiához legszorosabban kapcsolódó angol nyelvű szakterminusokat.
- A hallgató a mesterképzés további tárgyainak megalapozásként általános betekintést nyer a munkapszichológiai témák széles skálájába.
- A hallgató megismerkedik a tudományos igényű szakirodalomkutatás alapvető módszertanával és legfontosabb eszközeivel, valamint a tudományos esszé („essay”) írásának kritériumrendszerével.
Képesség
- A hallgató sikeresen fejleszti és felépíti a jövőben használandó szakmai kifejezésekből saját angol szókincsét.
- A hallgató képes önállóan kommunikálni, kifejezni magát az általános munkapszichológiai témák mentén.
- A hallgató elsajátítja és kifejleszti a tudományos kritikus olvasás és kritikus gondolkodás alapvető szemléletmódját.
Attitűd
- Nyitott a különböző szakkifejezések megismerésére és ezek alkalmazására a különböző kommunikációs helyzetekben.
- Nyitott mások véleményére, és tiszteletteljes formában képes saját gondolatait, észrevételeit kifejezni és párhuzamba állítani mások gondolataival.
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
Önállóság és felelősség
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
- Gondolkozásában a kritikus megközelítést alkalmazza, és gondolatait, kritikai észrevételeit interaktív formában megosztja hallgatótársaival, oktatójával.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Textbooks and downloadable material: Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
- Órai prezentációk, a hallgatók által szabadon választható, angol nyelvű tudományos cikkek. Presentations during lectures, scientific articles (made of students’ choice).
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és házi feladatok alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja beadandó angol nyelven írt esszé formájában. Az esszé tárgya szabadon választott munkapszichológiai témakör, elméleti modell, problémakör bemutatása min. 3, maximum 5 angol nyelvű, tudományos forrás (cikk, értekezés, könyvrészlet) felhasználásával, az „essay”, mint műfaj elemeinek szigorú figyelembevételével és alkalmazásával. Az esszé írása során a hallgató demonstrálja, hogy sikerült elmélyítenie tudását a tudományos esszéírás alapvető kritériumrendszerében, hogy képes önálló és kritikus gondolkodásmódra, saját véleményének szakmai igényességű megfogalmazására, és magabiztosan használja a félév során átvett angol nyelvű szakkifejezéseket. 2. Részteljesítmény értékelés (házi feladat): a félév során házi feladatként feladott angol nyelvű cikkek elolvasása, illetve egy, szabadon választott munkapszichológiai szakkifejezés írásos angol nyelvű definíciójának elkészítése („glossary”), és határidőre való feltöltése a Moodle oktatási platformra.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- rész teljesítményértékelés: (2x30%) 60%
- tanórákon való kötelező részvétel, objektív ellenőrzés mellett: 40%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | > 90 |
Jó | 80–89 |
Közepes | 70–79 |
Elégséges | 50–69 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A hallgató a félévközi jegy javításaként a pótlási hét végéig a félév során átvett és feladott szakkifejezések szószedetéből írásbeli dolgozatot írhat, amelynek kizárólagos eredményéből születik a második, módosított jegy.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel előadáson | |
részvétel a gyakorlatokon | |
házi feladatok elkészítése | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021. január 27-én, érvényes 2021. február 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Literature research and Literature review |
2. | The psychology of teamwork |
3. | Human Resource Management in general |
4. | National culture, Intercultural psychology and communication, Culture shock |
5. | Generations on the labour market |
6. | CV writing |
7. | Work-life balance: challenges and solutions |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Takács Veronika Klára | tanársegéd | takacs.veronika@gtk.bme.hu |
Gadanecz Péter | tanársegéd | gadanecz.peter@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.