I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
SZAKNYELVI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS IRODALOMKUTATÁS
Azonosító
BMEGT52M111
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
4
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kun Ágota
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kun.agota@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2021. január 27-én, érvényes 2021. febr. 1-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók képesek legyenek a különböző angol nyelvű munkapszichológiai szakterületeket érintő témák széles skáláját megérteni. A tantárgy további célja, hogy a nyelvtanuló folyékonyan és hatékonyan részt tudjon venni a munkapszichológiai szakmai, angol nyelvű diskurzusokban, képviselni tudja az aktuális szakterületi témával kapcsolatos álláspontját logikus felépítésű érvelés során.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató megismeri és elsajátítja a munkapszichológiához legszorosabban kapcsolódó angol nyelvű szakterminusokat.
  2. A hallgató a mesterképzés további tárgyainak megalapozásként általános betekintést nyer a munkapszichológiai témák széles skálájába.
  3. A hallgató megismerkedik a tudományos igényű szakirodalomkutatás alapvető módszertanával és legfontosabb eszközeivel, valamint a tudományos esszé („essay”) írásának kritériumrendszerével.
Képesség
  1. A hallgató sikeresen fejleszti és felépíti a jövőben használandó szakmai kifejezésekből saját angol szókincsét.
  2. A hallgató képes önállóan kommunikálni, kifejezni magát az általános munkapszichológiai témák mentén.
  3. A hallgató elsajátítja és kifejleszti a tudományos kritikus olvasás és kritikus gondolkodás alapvető szemléletmódját.
Attitűd
  1. Nyitott a különböző szakkifejezések megismerésére és ezek alkalmazására a különböző kommunikációs helyzetekben.
  2. Nyitott mások véleményére, és tiszteletteljes formában képes saját gondolatait, észrevételeit kifejezni és párhuzamba állítani mások gondolataival.
  3. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  4. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
Önállóság és felelősség
  1. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  2. Egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
  3. Gondolkozásában a kritikus megközelítést alkalmazza, és gondolatait, kritikai észrevételeit interaktív formában megosztja hallgatótársaival, oktatójával.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Textbooks and downloadable material: Lecture material downloadable from the learning portal (http://edu.gtk.bme.hu/)
  • Órai prezentációk, a hallgatók által szabadon választható, angol nyelvű tudományos cikkek. Presentations during lectures, scientific articles (made of students’ choice).

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) és házi feladatok alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja beadandó angol nyelven írt esszé formájában. Az esszé tárgya szabadon választott munkapszichológiai témakör, elméleti modell, problémakör bemutatása min. 3, maximum 5 angol nyelvű, tudományos forrás (cikk, értekezés, könyvrészlet) felhasználásával, az „essay”, mint műfaj elemeinek szigorú figyelembevételével és alkalmazásával. Az esszé írása során a hallgató demonstrálja, hogy sikerült elmélyítenie tudását a tudományos esszéírás alapvető kritériumrendszerében, hogy képes önálló és kritikus gondolkodásmódra, saját véleményének szakmai igényességű megfogalmazására, és magabiztosan használja a félév során átvett angol nyelvű szakkifejezéseket. 2. Részteljesítmény értékelés (házi feladat): a félév során házi feladatként feladott angol nyelvű cikkek elolvasása, illetve egy, szabadon választott munkapszichológiai szakkifejezés írásos angol nyelvű definíciójának elkészítése („glossary”), és határidőre való feltöltése a Moodle oktatási platformra.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • rész teljesítményértékelés: (2x30%) 60%
  • tanórákon való kötelező részvétel, objektív ellenőrzés mellett: 40%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles > 90
80–89
Közepes 70–79
Elégséges 50–69
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

A hallgató a félévközi jegy javításaként a pótlási hét végéig a félév során átvett és feladott szakkifejezések szószedetéből írásbeli dolgozatot írhat, amelynek kizárólagos eredményéből születik a második, módosított jegy.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel előadáson
részvétel a gyakorlatokon
házi feladatok elkészítése
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021. január 27-én, érvényes 2021. február 1-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Literature research and Literature review
2. The psychology of teamwork
3. Human Resource Management in general
4. National culture, Intercultural psychology and communication, Culture shock
5. Generations on the labour market
6. CV writing
7. Work-life balance: challenges and solutions

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Takács Veronika Klára tanársegéd takacs.veronika@gtk.bme.hu
Gadanecz Péter tanársegéd gadanecz.peter@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.