Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 5
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 6
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 3
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 3
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 4
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2022/23/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Szabadon választható (C)
Ajánlott félév: 5
Célkitűzések
A sport és az üzlet kapcsolatát szeretnénk elméleti síkon gyakorlati példákkal alátámasztva ismertetni. A tárgy átfogó képet ad a sport eredeti társadalmi azonosságának történelmi alakulásáról, az üzletté válás folyamatának kérdéseiről. A tantárgy célja továbbá, egy-egy konkrét sportági példán, sportszervezeten, sportlétesítményen keresztül bemutatni az üzlet működését.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a sportmenedzsment szakterületéhez kötődő fogalomrendszert, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket,
- ismeri a sportmenedzsmenthez kötődő fő gazdasági elméleteket,
- ismeri a sportmenedzsmenthez kötődő fő stratégiai elméleteket,
- ismeri a sportmenedzsmenthez kötődő fő protokoll elméleteket.
Képesség
- Képes önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
- képes megérteni és használni a sport és üzlet témák jellemző szakirodalmát, könyvtári forrásait,
- képes arra, hogy szakterületének megfelelően, szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon anyanyelvén és legalább egy idegen nyelven,
- képes használni kreativitását.
Attitűd
- Nyitott a sportmenedzsment szakterületen zajló szakmai, technológiai fejlesztés és innováció megismerésére és elfogadására, hiteles közvetítésére.
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Sterbenz T., Géczi G. (szerk.): Sportmenedzsment. Semmelweis Egyetem TSK, 2012
- Ács P. (szerk.): Sport és Gazdaság. Pécsi Tudományegyetem ETK, 2015
- Hossó N., Elbert G. (szerk.): Sport, protokoll, sportprotokoll. Pécsi Tudományegyetem ETK, 2015
- András K.(szerk.): A sport és az üzlet kapcsolata. http://edok.lib.unicorvinus.hu/61/1/Andr%C3%A1s34.pdf
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), házi feladatok alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 1. Minden ZH két részből áll. 2. Az első rész az adott témakör fogalmaira, alapismereteire kérdez rá. Ez jellemzően teszt jellegű, esetleg rövid, néhány szavas válaszokat igénylő feladatokból, kérdésekből, illetve igaz-hamis állításokból áll. 3. A ZH második része az adott témakör átfogóbb, alaposabb ismeretét igyekszik felmérni. Rövid kifejtős, kisesszé jellegű kérdésekből épül fel. A felkészüléshez segítségül a hallgatók részére ellenőrző kérdéseket készítünk, melyet a ZH előtt a rendelkezésükre bocsájtunk. 4. Egy-egy zárthelyi dolgozat megírására 35-45 perc áll rendelkezésre. 5. A félév teljesítésének feltétele összesen legalább 50 pont megszerzése a ZH-k összesített eredményei alapján. 6. Választható lehetőség plusz pontok szerzésére Házi feladat írása.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 45%
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 45%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 10%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 80–90 |
Jó | 70-80 |
Közepes | 60-70 |
Elégséges | 40-60 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
1) A ZH-k pótlási-, javítási lehetőségére a 14. oktatási héten van lehetőség. 2) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. 3) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
házi feladat elkészítése | |
felkészülés a zárthelyi dolgozatra | |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes a Kari Oktatási Bizottság ülésén, majd a Kari Tanács is elfogadta, érvényes 2019. január 30-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A sportszervezetek kialakulása |
2. | A sportfinanszírozás története |
3. | Vezetéselméleti koncepció a sportban |
4. | Sportszervezetek működése |
5. | A szabadidősport gazdasági kérdései |
6. | A média és a reklám hatása a sportban |
7. | Az óra első felében ZH. , Vendégelőadó |
8. | A sportmenedzser |
9. | Olimpia |
10. | Sportprotokoll |
11. | A hivatásos sport gazdasági kérdései |
12. | Az óra első felében ZH. , Vendégelőadó |
13. | Sportstratégia a felsőoktatásban |
14. | Pót ZH. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Kincses Gábor | ||
Bartha Zsolt | ||
Dr. Vincze Pál |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Testnevelési Központ vezetője hagyja jóvá.