Versions
Centre of Physical Education
Programme: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható (C)
Recommended semester: 5
Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Programme: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható (C)
Recommended semester: 6
Programme: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 3
Programme: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható (C)
Recommended semester: 5
Programme: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható (C)
Recommended semester: 3
Programme: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 4
Programme: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható (C)
Recommended semester: 5
Objectives
We would like to describe the relationship between sport and business on a theoretical level, supported by practical examples. The subject provides a comprehensive picture of the historical development of the original social identity of sport, the issues of the process of becoming a business. The aim of the course is also to present the operation of the business through a specific sports example, a sports organization or a sports facility.
Learning outcomes
Knowledge
- Knows the conceptual system related to the field of sports management, the most important connections and theories,
- is familiar with the main economic theories related to sports management,
- is familiar with the main strategic theories related to sports management,
- is familiar with the main protocol theories related to sports management.
Ability
- Ability to plan, organize and carry out independent learning,
- is able to understand and use the characteristic literature and library resources of sports and business topics,
- is able to communicate orally and in writing in his / her mother tongue and at least one foreign language in a professionally adequate manner, in accordance with his / her field of expertise,
- Ability to use your creativity.
Attitude
- It is open to the knowledge and acceptance of professional, technological development and innovation in the field of sports management, and to its authentic mediation.
- cooperates with the teacher and fellow students in expanding the knowledge,
- expands his knowledge by constantly acquiring knowledge,
- open to the use of information technology tools.
Autonomy and responsibility
- Openly welcomes substantiated critical remarks,
- in some situations - as part of a team - cooperates with his / her fellow students in solving the tasks.
Methodology of teaching
Lectures, written and oral communication, use of IT tools and techniques, optional independent and group work.
Materials supporting learning
- Sterbenz T., Géczi G. (szerk.): Sportmenedzsment. Semmelweis Egyetem TSK, 2012
- Ács P. (szerk.): Sport és Gazdaság. Pécsi Tudományegyetem ETK, 2015
- Hossó N., Elbert G. (szerk.): Sport, protokoll, sportprotokoll. Pécsi Tudományegyetem ETK, 2015
- András K.(szerk.): A sport és az üzlet kapcsolata. http://edok.lib.unicorvinus.hu/61/1/Andr%C3%A1s34.pdf
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), házi feladatok alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 1. Minden ZH két részből áll. 2. Az első rész az adott témakör fogalmaira, alapismereteire kérdez rá. Ez jellemzően teszt jellegű, esetleg rövid, néhány szavas válaszokat igénylő feladatokból, kérdésekből, illetve igaz-hamis állításokból áll. 3. A ZH második része az adott témakör átfogóbb, alaposabb ismeretét igyekszik felmérni. Rövid kifejtős, kisesszé jellegű kérdésekből épül fel. A felkészüléshez segítségül a hallgatók részére ellenőrző kérdéseket készítünk, melyet a ZH előtt a rendelkezésükre bocsájtunk. 4. Egy-egy zárthelyi dolgozat megírására 35-45 perc áll rendelkezésre. 5. A félév teljesítésének feltétele összesen legalább 50 pont megszerzése a ZH-k összesített eredményei alapján. 6. Választható lehetőség plusz pontok szerzésére Házi feladat írása.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 45%
- 2. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: 45%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 10%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 80–90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A ZH-k pótlási-, javítási lehetőségére a 14. oktatási héten van lehetőség. 2) Javítás esetén a pótZH-(ko)n elért eredmény számít a végeredménybe. 3) A félévközi jegy megszerzésére a zárthelyiken és azok megadott időpontban való pótlásán kívül más lehetőség nincs.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
28 | |
14 | |
16 | |
32 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A sportszervezetek kialakulása |
2. | A sportfinanszírozás története |
3. | Vezetéselméleti koncepció a sportban |
4. | Sportszervezetek működése |
5. | A szabadidősport gazdasági kérdései |
6. | A média és a reklám hatása a sportban |
7. | Az óra első felében ZH. , Vendégelőadó |
8. | A sportmenedzser |
9. | Olimpia |
10. | Sportprotokoll |
11. | A hivatásos sport gazdasági kérdései |
12. | Az óra első felében ZH. , Vendégelőadó |
13. | Sportstratégia a felsőoktatásban |
14. | Pót ZH. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Kincses Gábor | ||
Bartha Zsolt | ||
Dr. Vincze Pál |