Szak: Építőmérnöki előkészítő képzés angol nyelven
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: General Course in Architecture
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Előkészítő képzés (angol nyelven)
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciához jussanak a tanulók ahhoz, hogy fejleszteni tudják az általá-nos és a tanulmányaikhoz szükséges angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, mi-közben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal ren-delkezzenek a tanulmányaik során elvégzendő feladataikhoz.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Haladó nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
- Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges bővebb szókincset, szócsaládokat
- Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó bővebb szókincset
- Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
- Ismer haladóbb tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
- Megért igényesebb és hosszabb különböző típusú szövegeket, és a rejtett jelentéstartalmakat is érzékeli.
- Folyamatosan és természetes módon tudja kifejezni magát, anélkül hogy túl sokszor kényszerülne arra, hogy keresse a kifejezéseket.
- A nyelvet rugalmasan és hatékonyan tudja használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra.
- Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget tud alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízható-an alkalmazza a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Attitűd
- Továbbra is nyitott a tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználat megtanulására
- Törekszik a folyamatos fejlődésre
- Kritikus gondolkodása megerősödik.
Önállóság és felelősség
- Autonóm tanulási stratégiák iránti igénye fennmarad
- Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
- Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
- Törekszik a minőségi munka készítésére
Oktatásmódszertan
Az órákon csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket is végzünk. A tanulmányi anyag nyom-tatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önálló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
Kommunikációs gyakorlatok, előadások, feladatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- évközbeni feladatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89 - 94 |
Jó | 76 - 88 |
Közepes | 63 - 75 |
Elégséges | 50 - 62 |
Elégtelen | 0 - 49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 84 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 20 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 20 |
házi feladat elkészítése | 26 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 20 |
zárthelyire felkészülés | 10 |
Összesen | 180 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.
A félévben sorra vett témák
Architecture Globalisation Art Psychology Culture Technology
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.