I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Pre-Engineering 2.
Azonosító
BMEGT60LNGKA02-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
6
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
aláírás
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Furka Ildikó Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
furka.ildiko.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol – EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Építőmérnöki előkészítő képzés angol nyelven

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: General Course in Architecture

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Előkészítő képzés (angol nyelven)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciához jussanak a tanulók ahhoz, hogy fejleszteni tudják az általá-nos és a tanulmányaikhoz szükséges angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, mi-közben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal ren-delkezzenek a tanulmányaik során elvégzendő feladataikhoz.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Haladó nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
  2. Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges bővebb szókincset, szócsaládokat
  3. Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó bővebb szókincset
  4. Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
  5. Ismer haladóbb tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
  1. Megért igényesebb és hosszabb különböző típusú szövegeket, és a rejtett jelentéstartalmakat is érzékeli.
  2. Folyamatosan és természetes módon tudja kifejezni magát, anélkül hogy túl sokszor kényszerülne arra, hogy keresse a kifejezéseket.
  3. A nyelvet rugalmasan és hatékonyan tudja használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra.
  4. Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget tud alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízható-an alkalmazza a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Attitűd
  1. Továbbra is nyitott a tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználat megtanulására
  2. Törekszik a folyamatos fejlődésre
  3. Kritikus gondolkodása megerősödik.
Önállóság és felelősség
  1. Autonóm tanulási stratégiák iránti igénye fennmarad
  2. Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
  3. Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
  4. Törekszik a minőségi munka készítésére

Oktatásmódszertan

Az órákon csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket is végzünk. A tanulmányi anyag nyom-tatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önálló tanulás során sajátítható el.

Tanulástámogató anyagok

  • Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Kommunikációs gyakorlatok, előadások, feladatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközbeni feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89 - 94
76 - 88
Közepes 63 - 75
Elégséges 50 - 62
Elégtelen 0 - 49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 84
félévközi készülés a gyakorlatokra 20
felkészülés a teljesítményértékelésekre 20
házi feladat elkészítése 26
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 20
zárthelyire felkészülés 10
Összesen 180

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

Architecture Globalisation Art Psychology Culture Technology

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.