Szak: Munka és szervezet szakpszichológus
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A terepgyakorlat I. célja, hogy a hallgatók megismerjék a munka és szervezetpszichológus lehetséges feladatait. A hallgatók gyakorlati oktatók segítségével megvalósult konkrét projekteken keresztül szereznek elméleti tudást és a projekthez kapcsolódó gyakorlati feladaton keresztül pedig gyakorlati tapasztalatot is.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott területeit.
- Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott módszereit.
- Ismeri a különböző munkahelyi, szervezeti folyamatok, tipikus jelenségek és problémák pszichológiai magyarázó fogalmait, modelljeit.
Képesség
- Képes önálló terepmunka megtervezésére.
- Képes egy adott munkahelyi, szervezeti eset feldolgozására és annak írásos dokumentálására
Attitűd
- Nyitott a szakterület szakmai ismereteinek elsajátítására, megismerésére és hiteles közvetítésére,
- Törekszik a pszichológiai tudását a gyakorlatba integrálni.
- Tudatosan tervez és épít szakmai kapcsolatokat.
- Törekszik arra, hogy a megszerzett ismereteket és az elsajátított készségeket magabiztosan és hatékonyan alkalmazza mások fejlődése, fejlesztése érdekében.
- Készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
- Hitelesen és etikusan képviseli és műveli az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteit
Önállóság és felelősség
- Konstruktívan és megoldás-központúan gondolkodik, az elsajátított pszichológiai ismeretek, eszközök és gyakorlatok felhasználásával.
- A tanult ismeretek alkalmazásával képes különböző tartalmú munkahelyi/szervezeti programok megtervezésére, kialakítására és lebonyolítására.
- Gondolkodásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza szervezeti közegre adaptálva.
- Képes felelősséget vállalni az általa kialakított programok szakmai tartalmáért.
- Együttműködik a társszakmák képviselőivel a különböző feladatok megoldásában, programok tervezés-ében és kivitelezésében.
Oktatásmódszertan
Konzultáció a gyakorlati oktatóval egy már megvalósult projektről, projekt háttéranyagainak önálló feldolgozá-sa, gyakorlati feladatmegoldás, részletes írásos összefoglaló és prezentáció készítése a megismert gyakorlati munkáról (folyamat, módszerek, kihívások, tapasztalatok) és a projekthez kapcsolódó gyakorlati feladatról.
Tanulástámogató anyagok
- Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd.
Általános szabályok
A tanulási eredmények értékelése egy félévközi írásos dolgozat és szóbeli prezentáció alapján. -
Teljesítményértékelési módszerek
1. Részteljesítmény értékelés (egyéni konzultációk): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során. 2. Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat): az írásbeli dolgozatnak tartalmaznia kell a megismert eset, gyakorlati munka részletes bemutatását és az ehhez kapcsolódó gyakorlati feladat megoldását. 3. Részteljesítmény értékelés (prezentáció): a prezentációban a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szak-mai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Részteljesítmény értékelés (konzultáció) ): 30
- Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat) : 50
- Részteljesítmény értékelés (prezentáció) : 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | 95-100 |
| Jeles | 86-94 |
| Jó | 71-85 |
| Közepes | 56-70 |
| Elégséges | 40-55 |
| Elégtelen | 40 alatt |
Javítás és pótlás
A beadott és elfogadott házi feladat a megadott határidőig és módon díjmentesen javítható
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma |
|---|---|
| terepen végzett gyakorlati munka | 340 |
| konzultáció | 80 |
| írásbeli dolgozat elkészítése | 80 |
| prezentáció | 40 |
| összesen | 540 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.
A félévben sorra vett témák
Egyéni konzultáció a szakmai gyakorlati oktatóval a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és prezentáció elkészítése. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción. |
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség |
|---|---|---|
| Bóka Ferenc | megbízott tanszéki munkatárs | boka.ferenc@centura.hu |
| Döbrentey Zsolt | megbízott tanszéki munkatárs | dobrentey@gmail.com |
| Németh Zita | megbízott tanszéki munkatárs | neemeth@t-online.hu |
| Németh Gergely | megbízott tanszéki munkatárs | nemeth.gergely@cova.hu |
| Szilágyi Zoltán | megbízott tanszéki munkatárs | zoltan_szilagyi@ibiden.com |
| Szilágyi Tamás | megbízott tanszéki munkatárs | szitabe@gmail.com> |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.