I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Terepgyakorlat I.
Azonosító
BMEGT52S160
A tantárgy jellege
Kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
8
Gyakorlat
28
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
18
Tantárgyfelelős
Neve
Gerákné dr. Krasz Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
krasz.kata@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Munka és szervezet szakpszichológus

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.12.11.) az 581478/13/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.12.11-től.

Célkitűzések

A terepgyakorlat I. célja, hogy a hallgatók megismerjék a munka és szervezetpszichológus lehetséges feladatait. A hallgatók gyakorlati oktatók segítségével megvalósult konkrét projekteken keresztül szereznek elméleti tudást és a projekthez kapcsolódó gyakorlati feladaton keresztül pedig gyakorlati tapasztalatot is.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott területeit.
  2. Ismeri a munka- és szervezetpszichológia alkalmazott módszereit.
  3. Ismeri a különböző munkahelyi, szervezeti folyamatok, tipikus jelenségek és problémák pszichológiai magyarázó fogalmait, modelljeit.
Képesség
  1. Képes önálló terepmunka megtervezésére.
  2. Képes egy adott munkahelyi, szervezeti eset feldolgozására és annak írásos dokumentálására
Attitűd
  1. Nyitott a szakterület szakmai ismereteinek elsajátítására, megismerésére és hiteles közvetítésére,
  2. Törekszik a pszichológiai tudását a gyakorlatba integrálni.
  3. Tudatosan tervez és épít szakmai kapcsolatokat.
  4. Törekszik arra, hogy a megszerzett ismereteket és az elsajátított készségeket magabiztosan és hatékonyan alkalmazza mások fejlődése, fejlesztése érdekében.
  5. Készségesen együttműködik a társszakmák képviselőivel.
  6. Hitelesen és etikusan képviseli és műveli az elsajátított elméleti és gyakorlati ismereteit
Önállóság és felelősség
  1. Konstruktívan és megoldás-központúan gondolkodik, az elsajátított pszichológiai ismeretek, eszközök és gyakorlatok felhasználásával.
  2. A tanult ismeretek alkalmazásával képes különböző tartalmú munkahelyi/szervezeti programok megtervezésére, kialakítására és lebonyolítására.
  3. Gondolkodásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza szervezeti közegre adaptálva.
  4. Képes felelősséget vállalni az általa kialakított programok szakmai tartalmáért.
  5. Együttműködik a társszakmák képviselőivel a különböző feladatok megoldásában, programok tervezés-ében és kivitelezésében.

Oktatásmódszertan

Konzultáció a gyakorlati oktatóval egy már megvalósult projektről, projekt háttéranyagainak önálló feldolgozá-sa, gyakorlati feladatmegoldás, részletes írásos összefoglaló és prezentáció készítése a megismert gyakorlati munkáról (folyamat, módszerek, kihívások, tapasztalatok) és a projekthez kapcsolódó gyakorlati feladatról.

Tanulástámogató anyagok

  • Nijian, Z. & Richard, D. P. (2016). Field Experience. Transitioning from Student to Professional. United Kingdom: SAGE Publications, Ltd.

Általános szabályok

A tanulási eredmények értékelése egy félévközi írásos dolgozat és szóbeli prezentáció alapján. -

Teljesítményértékelési módszerek

1. Részteljesítmény értékelés (egyéni konzultációk): a szakmai képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség kompetenciák fejlesztése és elmélyítése a szakmai gyakorlati oktatóval a személyes konzultációk során. 2. Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat): az írásbeli dolgozatnak tartalmaznia kell a megismert eset, gyakorlati munka részletes bemutatását és az ehhez kapcsolódó gyakorlati feladat megoldását. 3. Részteljesítmény értékelés (prezentáció): a prezentációban a hallgatónak röviden be kell mutatnia a szak-mai munkát, amit végzett, a feladatmegoldás során felmerülő szakmai dilemmáit, a munka során szerzett tapasztalatokat és a munka megvalósításával kapcsolatos fejlesztési javaslatait.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Részteljesítmény értékelés (konzultáció) ): 30
  • Részteljesítmény értékelés (írásbeli dolgozat) : 50
  • Részteljesítmény értékelés (prezentáció) : 20

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 86-94
71-85
Közepes 56-70
Elégséges 40-55
Elégtelen 40 alatt

Javítás és pótlás

A beadott és elfogadott házi feladat a megadott határidőig és módon díjmentesen javítható

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
terepen végzett gyakorlati munka 340
konzultáció 80
írásbeli dolgozat elkészítése 80
prezentáció 40
összesen 540

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.

A félévben sorra vett témák

Egyéni konzultáció a szakmai gyakorlati oktatóval a terepgyakorlat helyszínén végzett szakmai munkáról. Az önálló, szakmai munkához kapcsolt írásbeli dolgozat és prezentáció elkészítése. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.

Előadások témái
1. A szakmai munka bemutatása, prezentálása csoportos konzultáción.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Bóka Ferenc megbízott tanszéki munkatárs boka.ferenc@centura.hu
Döbrentey Zsolt megbízott tanszéki munkatárs dobrentey@gmail.com
Németh Zita megbízott tanszéki munkatárs neemeth@t-online.hu
Németh Gergely megbízott tanszéki munkatárs nemeth.gergely@cova.hu
Szilágyi Zoltán megbízott tanszéki munkatárs zoltan_szilagyi@ibiden.com
Szilágyi Tamás megbízott tanszéki munkatárs szitabe@gmail.com>

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.