Szak: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A Pedagógus Szakvizsga és Közoktatási Vezető Szakirányú Továbbképzési Szak Köznevelés rendszer- és Szervezettan I. és a Köznevelés rendszer- és szervezettan II. tárgyakból szerzett tudás szintetizálása
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a köznevelési intézményekre jellemző folyamatokat, a minőségbiztosítás során alkalmazható technikákat
- Ismeri a pedagógusok teljesítményértékelésére vonatkozó szabályozókat, a minősítési eljárások folyamatát, a vezető szerepét a minősítési eljárásban
- Ismeri személyzetfejlesztés vezetői felelősségét, a lehetséges motivációs eszközöket
- Ismeri a teljesítmény-motiváció eszközeit
Képesség
- Képes kapcsolattartásra, kapcsolatépítésre
- Képes a rugalmasságra
- Képes a hibákból való tanulásra
- Képes a szociális érzékenységre
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
-
Tanulástámogató anyagok
- dr. Benedek András: Köznevelési intézmények rendszertana, BME MPT jegyzet, Budapest 2019
- Dr. Benedek István: Köznevelési intézmények szervezettan, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019 (jegyzet)
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a szigorlati vizsgán tapasztalt tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. szigorlati vizsga az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan I. és az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan. tárgyakból A és B tételsor alapján
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87–100 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A szigorlati vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Szigorlati vizsgára felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.