Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a köznevelési intézményekre jellemző folyamatokat, a minőségbiztosítás során alkalmazható technikákat
- Ismeri a pedagógusok teljesítményértékelésére vonatkozó szabályozókat, a minősítési eljárások folyamatát, a vezető szerepét a minősítési eljárásban
- Ismeri személyzetfejlesztés vezetői felelősségét, a lehetséges motivációs eszközöket
- Ismeri a teljesítmény-motiváció eszközeit
Skills
- Képes kapcsolattartásra, kapcsolatépítésre
- Képes a rugalmasságra
- Képes a hibákból való tanulásra
- Képes a szociális érzékenységre
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- dr. Benedek András: Köznevelési intézmények rendszertana, BME MPT jegyzet, Budapest 2019
- Dr. Benedek István: Köznevelési intézmények szervezettan, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019 (jegyzet)
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a szigorlati vizsgán tapasztalt tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése
Performance assessment methods
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. szigorlati vizsga az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan I. és az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan. tárgyakból A és B tételsor alapján
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87–100 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A szigorlati vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
14 | |
14 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
-
Lecture topics | |
---|---|
1. | - |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|