I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PUBLIC EDUCATION SYSTEM AND ORGANIZED - UNIVERSITY EXAMINATION
ID (subject code)
BMEGT51S206
Type of subject
contact hour
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
0
Subject Coordinator
Name
dr. Molnár György
Position
associate professor
Contact details
molnar.gyorgy@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 2

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved before 2017, next revision: September, 2021

Objectives

Academic results

Knowledge
  1. Ismeri a köznevelési intézményekre jellemző folyamatokat, a minőségbiztosítás során alkalmazható technikákat
  2. Ismeri a pedagógusok teljesítményértékelésére vonatkozó szabályozókat, a minősítési eljárások folyamatát, a vezető szerepét a minősítési eljárásban
  3. Ismeri személyzetfejlesztés vezetői felelősségét, a lehetséges motivációs eszközöket
  4. Ismeri a teljesítmény-motiváció eszközeit
Skills
  1. Képes kapcsolattartásra, kapcsolatépítésre
  2. Képes a rugalmasságra
  3. Képes a hibákból való tanulásra
  4. Képes a szociális érzékenységre
Attitude
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
  1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Teaching methodology

Materials supporting learning

  • dr. Benedek András: Köznevelési intézmények rendszertana, BME MPT jegyzet, Budapest 2019
  • Dr. Benedek István: Köznevelési intézmények szervezettan, BME Műszaki Pedagógia Tanszék, Budapest 2019 (jegyzet)

General Rules

A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a szigorlati vizsgán tapasztalt tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése

Performance assessment methods

Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. szigorlati vizsga az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan I. és az Köznevelési intézmények rendszer- és szervezettan. tárgyakból A és B tételsor alapján

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent -100
Very good 87–100
Good 75–87
Satisfactory 62-75
Pass 50-62
Fail < 50

Retake and late completion

1) A szigorlati vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
14
14

Approval and validity of subject requirements

Topics covered during the term

-

Lecture topics
1. -

Additional lecturers

Name Position Contact details

Approval and validity of subject requirements