Versions
Department of Technical Education
Programme: Közgazdásztanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 2 féléves) - tanári végzettséggel
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (2 féléves) - tanár végzettséggel
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (kereskedelem-marketing, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (közgazdaságtan, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (pénzügy-számvitel, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Közgazdásztanár (vállalkozási ismeretek, 4 féléves) - nem üzleti szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (bio-vegyipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (elektrotechnika-elektronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (építő-építészet, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (gépészet-mechatronika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (informatika, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (könnyűipar, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (környezetvédelem-vízgazdálkodás, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (közlekedés, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (műszaki-gazdasági, 4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Programme: Mérnöktanár (4 féléves) - nem műszaki szakoktató végzettséggel
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 2
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- tanulás tanulása: saját igények mentén tervezett, tudatos módszerválasztáson alapuló tanulás képessége
Ability
- a felnőttkori tanulás különböző formáiban való alapvető tájékozottság megszerzése
- tanulás és önképzés színtereinek, eszközeinek, a változó tanulási környezeteknek az ismerete
Attitude
Autonomy and responsibility
- a változó tanulási környezetekben való tanulási képesség fejlesztése
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Kálmán Anikó:Az oktatástól az önálló tanulásig Budapest: BMGE APPI Műszaki Pedagógiai Tanszék, 2009. 240 p. (Tanulástámogatás Útmutató Füzetek) (ISBN:978-963-7163-90-6)
- Dr. Kálmán Anikó Az oktatástól az önálló tanulásig
- Kálmán Anikó Tanári szerepek – tanulási stílusok: a felnőtt-tanulás folyamata
- Budapest: OKKER Kiadó, 2006. 120 p. (Lifelong learning füzetek) (ISBN:963 8088 16 8)
- Abdullah 2001 2 oldal.pdf Abdullah 2001 2 oldal.pdf
- Boyatzis 2002 9 oldal.pdf Boyatzis 2002 9 oldal.pdf
- Brockett Hiemstra 1991 7 oldal.pdf Brockett Hiemstra 1991 7 oldal.pdf
- Candy P 2004 3 oldal.pdf Candy P 2004 3 oldal.pdf
- Hiemstra 2008 4 oldal.pdf Hiemstra 2008 4 oldal.pdf
- Dr. Stephen M.R. Covey A bizalom sebessége – 67-144. o.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód ér-vényesítése-, a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvé-nyesítése-, a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
8 | |
4 | |
18 | |
30 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Alapfogalmak tisztázása: tanulás és önképzés, felnőttképzés és felnőttoktatás, pedagógia és andragógia, LLL. A téma relevanciája, társadalmi, gazdasági, technológiai okok, EU elvárások, nemzeti elvárások, szakpolitikák, érintettség: Teljes népesség vs. speciális csoportok érdekei |
2. | A felnőttkori tanulás formái: formális, non-formális, informális tanulás; hagyományos oktatás, távoktatás, online learnign, e-learning, blended learning.A tanulás és önképzés színterei, eszközei, változó tanulási környezetek, tanulási folyamatok, tanulási szokások. A tanulás és önképzés támogatottsága - társadalmi szinten, iskolai / tanári szinten, új elvárások, családi/ egyéni szinten, új típusú tanuló.A tanulás és önképzés elismertsége. |
3. | EU foglalkoztathatóság – mobilitás, felkészülés a nemzetközi munkaerőpiacra. Önirányított programtervezés, személyes hitelesség kulcstényezői. |
4. | Az életen át tartó önirányítás fejlesztése:a tanulási készség mint életkészség,az életen át tartó szituatíve fejlődés, önértékelés, csoportértékelés, értékorientáció. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|