I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
PREZENTÁCIÓKÉSZÍTÉS
Azonosító
BMEGT51S532
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
9
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Tóth Péter
Beosztása
egyetemi tanár
Email címe
toth.peter@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2022.10.26.) az 580768/11/2022 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2022.10.26-tól.

Célkitűzések

A prezentációs előadói ismeretek, készségek, képességek fejlesztése és a tudatosság formálása. - A prezentációs technikák eszköztárának bővítése. - A verbális és a digitális csatornák, eszközök használati összehangjának megteremtése. - A felnőttoktatási gyakorlatban jól alkalmazható prezentációs technikák és módszerek elsajátítása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. a prezentáció fogalmi körének körülírása; a verbális, a képi és a digitális elemeinek értelmezése
  2. a különböző prezentációs eljárások, technológiák feltárása
Képesség
  1. a prezentációs eljárások és technikák beépítése a hagyományos pedagógiai eszközök körébe és a felnőttképzés gyakorlatába
Attitűd
  1. a prezentáció-tervezés, -készítés munkafolyamatának megértetése
  2. a prezentációk értelmezése, vázlatolása, kiegészítése
  3. a prezentációknak, mint tanulástámogató eszközöknek az elfogadtatása
Önállóság és felelősség
  1. az egész életen át tartó tanulásra való felkészülés megalapozása
  2. a felnőttképző pedagógusi kompetenciák fejlesztésében való egyéni szerepvállalás tudatosítása

Oktatásmódszertan

A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • ● Lőrincz Éva Anna – Sturcz Zoltán: Prezentáció. Typotex, Budapest, 2013. p. 295.
  • ● Digitális tankönyvtárban is elérhető:
  • ● http://www.tankonvvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023 Prezent/adatok.html
  • ● Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek András (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Ki-adó, Budapest, 2008. pp. 225-255
  • ● Molnár, György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest, Magyarország : BME Tanárképző Központ (2015) , 118 p.
  • ISBN: 9789633132081
  • ● Ajánlott irodalom / Recommended literature:
  • ● Csermely – Gergely – Koltay – Tóth: Kutatás és közlés a természettudományokban. Osiris Kiadó, Budapest, 1999.

Általános szabályok

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív rész-vétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített prezentációs bemutató házi feladat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi fel-adatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tan-tárgy oktatója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) - A vizsgajegy megszerzése egy a félév végi szóbeli vizsga teljesítésével lehetséges.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 10
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 20
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
  • részteljesítmény értékelés (szóbeli vizsga): 50

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Szóbeli vizsga: 50

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Foglalkozáson való részvétel.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 91-94
86-90
Közepes 80-85
Elégséges 50-79
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 6
felkészülés a teljesítményértékelésre 72
házi feladat elkészítése 72

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A szóbeli és az írásbeli prezentáció fajtái; nyelvi és előadási formái, megjelenítési lehetőségei.Felkészülés a prezentációra (szakmai, technikai pszichológiai, retorikai stb. elemek).

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Kattein-Pornói Rita egyetemi adjunktus -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.