Objectives
Developing knowledge, skills, abilities and awareness of presentation and presentation. - Expanding the toolbox of presentation techniques. - Aligning the use of verbal and digital channels and tools. - To learn presentation techniques and methods that can be used in adult education practice.
Academic results
Knowledge
- Describe the concept of presentation; understand its verbal, visual and digital elements
- Exploring the different presentation processes and technologies
Skills
- integrating presentation procedures and techniques into traditional pedagogical tools and adult education practice
Attitude
- understanding the workflow of presentation design and preparation
- Interpreting, outlining and completing presentations
- Acceptance of presentations as learning support tools
Independence and responsibility
- laying the foundations for lifelong learning
- raising awareness of the individual's role in the development of adult education teacher competences
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- ● Lőrincz Éva Anna – Sturcz Zoltán: Prezentáció. Typotex, Budapest, 2013. p. 295.
- ● Digitális tankönyvtárban is elérhető:
- ● http://www.tankonvvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011-0023 Prezent/adatok.html
- ● Molnár György: Az IKT-val támogatott tanulási környezet követelményei és fej¬lesztési lehetőségei In: Benedek András (szerk): Digitális pedagógia - Tanulás IKT környezetben - Egyetemi jegyzet ISSN 1787-9655 Typotex Ki-adó, Budapest, 2008. pp. 225-255
- ● Molnár, György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest, Magyarország : BME Tanárképző Központ (2015) , 118 p.
- ISBN: 9789633132081
- ● Ajánlott irodalom / Recommended literature:
- ● Csermely – Gergely – Koltay – Tóth: Kutatás és közlés a természettudományokban. Osiris Kiadó, Budapest, 1999.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív rész-vétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített prezentációs bemutató házi feladat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. - Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a szaktudományi, a szaktárgyi és a tantervi tudás-, a pedagógiai folyamat tervezése, szervezése és irányítása-, és a tanulás támogatása-, az autonómia és felelősségválla-lás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi fel-adatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tan-tárgy oktatója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) - A vizsgajegy megszerzése egy a félév végi szóbeli vizsga teljesítésével lehetséges.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 10
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 20
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
- részteljesítmény értékelés (szóbeli vizsga): 50
Percentage of exam elements within the rating
- -: 50
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 91-94 |
Good | 86-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-79 |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 72 |
házi feladat elkészítése | 72 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 10.10.2022.
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Az írásművek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei.A beszédművek alkotásának formai, protokolláris szabályai és jellegzetességei. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Kattein-Pornói Rita | egyetemi adjunktus | - |