Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató áttekintést nyerjen a felnőttképzési minőségirányitási rendszer témájában. Kiemelt cél a minőségi alapelvek áttekintése. Meg kell ismerni a hallgatóknak, hogy a minőségirányítási rendszer szemléletében az önértékelésre épül, folyamatos fejlesztést irányoz elő, mind a képzések, mind az eszközök, mind a humánerőforrás terén, ahol a fejlesztések alapját a nyilvánosan is elérhető adatok és visszajelzések adják. A hallgatók megismerjék, hogy a felnőttképző átfogó minőségpolitikát és ehhez kapcsolódó stratégiát alakítanak ki a képzési tevékenység minőségének biztosításának érdekében. Kiemelt cél, hogy megértsék a felnőttképző szerveknek formális belső mechanizmusokat kell kialakítani képzési programjai indításának jóváhagyására, követésére és belső értékelésére vonatkozóan. Cél az is hogy megismerjék az oktatók belső képzésének, továbbképzésének elvárásrendszerét. A hallgató áttekintés kapjon arra vonatkozóan, hogy miként kell a felnőtképző honlapján rendszeresen közzétenni a képzési tevékenységre vonatkozó naprakész, objektív mennyiségi és minőségi információkat. Annak a célnak az elérése is kiemelkedően fontos, hogy a hallgató megismerje a felnőttképző ügyfélszolgálati tevékenységét.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Tisztában lesz a felnőtképzők minőségbiztosításai alapelveivel.
- 2. Ismerni fogja minőségbiztosítási kézikönyv tartalmi elemeit céljait.
- 3. Érteni fogja az értékelési rendszer összefüggéseit.
- 4. Ismerni fogja a minőségi információk publikálásának folyamatát és az ügyfélszolgálati működést.
Képesség
- 1. Képes lesz megérteni és alkalmazni a felnőttképzési minőségi alapelveket.
- 2. Képes lesz a felnőttképzési minőségi elvekről komplex módon gondolkodni és kommunikálni.
- 3. Képes lesz megérteni a belső és külső értékelések összefüggéseit.
- 4. Képes lesz információkat kommunikálni, publikálni a minőségi folyamatokról.
Attitűd
- 1. Fogékony és elkötelezett lesz a felnőttképzési minőségirányitási alapelvekre
- 2. Nyitott lesz a felnőttképző folyamatos önértékelésére, fejlesztésére
- 3. Együttműködő lesz a felnőttképző partneri méréseinek, értékeléseinek megvalósításában.
- 4. Nyitott lesz az értékelési eredmények publikálásában
Önállóság és felelősség
- 1. Képes lesz önállóan és felelősen a felnőttképző minőségirányitási programjának megalkotására, koordinálására.
- 2. Önállóan és felelősen készíti el a felnőttképző minőségirányítási kézikönyvét, valamint önállóan gondoskodik annak aktualizálásáról .
- 3. Önállóan és felelősen lebonyolítja az értékelések koordinációs feladatait.
- 4. Felelősséget vállal a minőségi eredmények következményeként szükséges változtatások döntéseiben.
- 5. Önállóan és felelősen gondoskodik a minőségi információk publikálásáról.
Oktatásmódszertan
Előadások, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, együttműködésre építő aktív tanulási formák (projektek, kooperatív, kollaboratív tanulás).
Tanulástámogató anyagok
- 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő vizsga értékelésével.
Teljesítményértékelési módszerek
• a kontaktórákon való 100/-os részvétel, • 10-15 oldalas tematikus dolgozat beadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- tematikus dolgozat : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Órai részvétel és feladat leadása
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
felkészülés a kontaktórára | 40 |
részvétel kontaktórán | 7 |
tematikus dolgozat elkészítése | 40 |
egyéb felkészülés | 3 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A minőségirányítás módszereinek alkalmazása a pedagógiai gyakorlatban
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
• az adott félévben oktatói megbízási szerződéssel foglalkoztatott konzulensek. A megbízási jogviszony létesítésének feltétele, hogy a konzulens pedagógus végzettséggel és szakképzettséggel, valamint a felsőoktatásban/köznevelés- ben szerzett legalább 5 éves gyakorlattal rendelkezzen. | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.