I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MINŐSÍTÉSI RENDSZEREK A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Azonosító
BMEGT51S538
A tantárgy jellege
részidős képzés távoktatás
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
7
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
évközi jegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
dr. Kata János
Beosztása
mestertanár
Email címe
kata.janos@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar _ HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

Annak elérése, hogy a hallgató áttekintést nyerjen a felnőttképzési minőségirányitási rendszer témájában. Kiemelt cél a minőségi alapelvek áttekintése. Meg kell ismerni a hallgatóknak, hogy a minőségirányítási rendszer szemléletében az önértékelésre épül, folyamatos fejlesztést irányoz elő, mind a képzések, mind az eszközök, mind a humánerőforrás terén, ahol a fejlesztések alapját a nyilvánosan is elérhető adatok és visszajelzések adják. A hallgatók megismerjék, hogy a felnőttképző átfogó minőségpolitikát és ehhez kapcsolódó stratégiát alakítanak ki a képzési tevékenység minőségének biztosításának érdekében. Kiemelt cél, hogy megértsék a felnőttképző szerveknek formális belső mechanizmusokat kell kialakítani képzési programjai indításának jóváhagyására, követésére és belső értékelésére vonatkozóan. Cél az is hogy megismerjék az oktatók belső képzésének, továbbképzésének elvárásrendszerét. A hallgató áttekintés kapjon arra vonatkozóan, hogy miként kell a felnőtképző honlapján rendszeresen közzétenni a képzési tevékenységre vonatkozó naprakész, objektív mennyiségi és minőségi információkat. Annak a célnak az elérése is kiemelkedően fontos, hogy a hallgató megismerje a felnőttképző ügyfélszolgálati tevékenységét.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Tisztában lesz a felnőtképzők minőségbiztosításai alapelveivel.
  2. 2. Ismerni fogja minőségbiztosítási kézikönyv tartalmi elemeit céljait.
  3. 3. Érteni fogja az értékelési rendszer összefüggéseit.
  4. 4. Ismerni fogja a minőségi információk publikálásának folyamatát és az ügyfélszolgálati működést.
Képesség
  1. 1. Képes lesz megérteni és alkalmazni a felnőttképzési minőségi alapelveket.
  2. 2. Képes lesz a felnőttképzési minőségi elvekről komplex módon gondolkodni és kommunikálni.
  3. 3. Képes lesz megérteni a belső és külső értékelések összefüggéseit.
  4. 4. Képes lesz információkat kommunikálni, publikálni a minőségi folyamatokról.
Attitűd
  1. 1. Fogékony és elkötelezett lesz a felnőttképzési minőségirányitási alapelvekre
  2. 2. Nyitott lesz a felnőttképző folyamatos önértékelésére, fejlesztésére
  3. 3. Együttműködő lesz a felnőttképző partneri méréseinek, értékeléseinek megvalósításában.
  4. 4. Nyitott lesz az értékelési eredmények publikálásában
Önállóság és felelősség
  1. 1. Képes lesz önállóan és felelősen a felnőttképző minőségirányitási programjának megalkotására, koordinálására.
  2. 2. Önállóan és felelősen készíti el a felnőttképző minőségirányítási kézikönyvét, valamint önállóan gondoskodik annak aktualizálásáról .
  3. 3. Önállóan és felelősen lebonyolítja az értékelések koordinációs feladatait.
  4. 4. Felelősséget vállal a minőségi eredmények következményeként szükséges változtatások döntéseiben.
  5. 5. Önállóan és felelősen gondoskodik a minőségi információk publikálásáról.

Oktatásmódszertan

Előadások, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, együttműködésre építő aktív tanulási formák (projektek, kooperatív, kollaboratív tanulás).

Tanulástámogató anyagok

  • 1168/2019.(III.28.) Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
  • Felnőttképzés megújítása 2020
  • Jogszabályok:
  • Magyarország Alaptörvénye
  • 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
  • 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
  • 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
  • 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról

Általános szabályok

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő vizsga értékelésével.

Teljesítményértékelési módszerek

• a kontaktórákon való 100/-os részvétel, • 10-15 oldalas tematikus dolgozat beadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • tematikus dolgozat : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Órai részvétel és feladat leadása

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 88-94
75-87
Közepes 62-74
Elégséges 50-61
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
felkészülés a kontaktórára 40
részvétel kontaktórán 7
tematikus dolgozat elkészítése 40
egyéb felkészülés 3

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A minőségirányítás módszereinek alkalmazása a pedagógiai gyakorlatban

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
• az adott félévben oktatói megbízási szerződéssel foglalkoztatott konzulensek. A megbízási jogviszony létesítésének feltétele, hogy a konzulens pedagógus végzettséggel és szakképzettséggel, valamint a felsőoktatásban/köznevelés- ben szerzett legalább 5 éves gyakorlattal rendelkezzen. - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.