Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy a munkavállaláshoz szükséges kommunikációt fejleszti B2-es szinten. A középpontban a szóbeli és írás-beli kommunikáció fejlesztése áll, azonban a cél az, hogy minden nyelvi készség kiegyensúlyozottan fejlődjék, és a hallgatók megismerjék a szakmai nyelvhasználatot.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri az igényes munkahelyi nyelvhasználat nyelvtani és lexikai eszközeit;
- • rendelkezik a szövegek megértéséhez szükséges alapvető munkajogi és társadalombiztosítási ismeretekkel.
Képesség
- • Meg tudja érteni a munkahelyi kommunikációs helyzetekben gyakori írásbeli és hallott szövegek legfonto-sabb információit;
- • felismeri és használja a munkahelyi kommunikációra jellemző kifejezéseket;
- • létre tudja hozni az álláspályázathoz szükséges szövegeket;
- • képes az adott szövegműfajnak megfelelő nyelvi eszközök használatára.
Attitűd
- • Törekszik szókincse folyamatos bővítésére;
- • megszerzett ismereteit felhasználva igyekszik idegen nyelven is tájékozódni a foglalkoztatással kapcsolat-ban.
Önállóság és felelősség
- • Az önállóan végrehajtandó feladatait autonóm módon elvégzi
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy lehetőség szerint növeljük a résztvevők beszédidejét.
Tanulástámogató anyagok
- A témák feldolgozásához előkészített videós, írott és hanganyagok. - Video, audio and written materials to be used for the various topics.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgatók kisebb beadandókat, egyszerűbb prezentációkat készítenek, illetve szóbeli vagy írásbeli kommunikációs feladatokat oldanak meg, ez az alapja az értékelésnek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- évközi feladatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
• Munkaformák és munkaidőmodellek • Az álláskereséssel kapcsolatos kommunikációs helyezetek és szövegek • A munkába állással kapcsolatos kommunikációs helyezetek és szövegek
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.