I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Hungarian Language and Culture for SH Students 1.
Azonosító
BMEGT60Z9H1
A tantárgy jellege
online és kontaktórás (blended) tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
4
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Számelyné Dr. Jámbor Emőke
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
: jambor.emoke@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar (angol közvetítő nyelvvel) - Hu (along with English as mediation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 1

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Az első féléves tantárgy végére a hallgatók rendelkeznek minimális kommunikációs készségekkel a legalapvetőbb kommunikációs helyzetekben. Rendelkeznek a mindennapos kapcsolattartáshoz szükséges legfontosabb kulturális ismeretekkel, és nyitottá válnak a magyar kultúra és társadalom iránt.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri a magyar ábécét, tisztában van a magánhangzóharmónia jelenségével és ismeri a magyar nyelvtan legalapvetőbb szabályait (határozott névelők, kérdések és válaszok szórendje, az igeragozás alapjai, a birtoklás kife-jezése, a főnevek többes száma stb.). Ismeri az udvarias viselkedés alapvető szabályait, a tegeződés, magázódás kér-dését. Vannak alapvető ismeretei a mindennapi magyar kultúráról (ételek, italok, nevezetességek) /
Képesség
  1. El tud igazodni alapvető élethelyzetekben, tud segítséget kérni, információt szerezni mindennapi helyzetekben. Hangzó szövegben megért alapszavakat és a személyére vagy a közvetlen környezetében előforduló konkrét dolgokra vonatkozó alapvető társalgási fordulatokat, feltéve, ha lassan és világosan beszélnek vele. El tud olvasni egyszerű mondatokat, segítséggel megérti a nagyon rövid, informatív szövegfajták (meghívók, programok stb.) helyre, időre vonatkozó alapüzeneteit. Képes nagyon alapvető szóbeli kommunikációra, fel tud tenni és meg tud válaszolni egy-szerű kérdéseket, amelyek személyére vonatkoznak. Ki tudja fejezni alapvető szükségleteit. Formanyomtatványon ki tud tölteni névre, címre, állampolgárságra vonatkozó személyes adatokat. /
Attitűd
  1. Megérti és elfogadja a magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságokat.
Önállóság és felelősség
  1. Rendelkezik az önálló nyelvtanuláshoz szükséges legalapvetőbb stratégiákkal és aktív részvevője saját tanulási fo-lyamatának.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.

Tanulástámogató anyagok

  • Kurzuskönyv / Textbook: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (1.-4. feje-zet)
  • A kurzuskönyvhöz tartozó, tanulást támogató anyagok / textbook materials supporting autonomous learning:: http://magyar-ok.hu/hu/home.html
  • Az önálló tanulást támogató interaktív tananyagok / interactive materials supporting autonomous learning:
  • aktiv-magyar-ok.hu
  • Letölthető jegyzet / downloadable

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • : -

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.