Verziók
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 5
Célkitűzések
A tárgy célkitűzése kettős. A hallgatók tanulási szemléletmódjának, attitűdjének, digitális kompetenciájának fejlesztése. A korszerű digitális kommunikációs eszközök és rendszerek használata a tanulás folyamatában, annak támogatásában. A másodlagos cél azon elméleti modellek bemutatása, melyek az új kommunikációs technológiák oktatásban történő bevonását jelentik. Végül az előbbi ismeretekre építve egy olyan átfogó tanulással kapcsolatos szemléletmód átadása a cél, amelynek segítségével a hallgatók eligazodhatnak a témában.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az innovatív tanulás legfontosabb elemeit,
- ismeri a technológia centrikus tanulás modelljeit és azok korlátait,
- ismeri a nemzetközi tendenciák főbb aktuális irányait és elméleti irányzatait az innovatív terén,
- ismeri az eltérő módszertani megközelítéseket a technikailag determinált tanulási terekben
Képesség
- Képes önálló elemzésére a tanulási módszereknek,
- képes okságok feltárására a tanulás és technika fejlődése között
- képes értelmezni a technológia szerepét az oktatásban
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- csoportos feladatvégzés esetén határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező,
- nyitott és befogadó a neveléstudomány és a tanulási gyakorlat új eredményei iránt,
- törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra,
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Randy Garrison: E-Learning in the 21st Century: A Framework for Research and Practice. 2. kiadás. New York, Routledge, 2011.
- Molnár György - A technológia és hálózatalapú alapú tanulási formák és attitűdök az információs társadalomban, különös tekintettel a felsőoktatás bázisára. Információs Társadalom XII.:(3.) pp. 61-76. (2012), http://www.infonia.hu/digitalis_folyoirat/2012/informacios_tarsadalom_2012_3.pdf
- Molnár György: A hálózatalapú tanulási formák kiterjesztése a felsőoktatás bázisán, 7. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia - A magyar felsőoktatás szerepe a tudásháromszög (oktatás-kutatás-innováció) megvalósításában. Az Európa 2020 és az oktatás-képzés 2020 stratégiák, Veszprém, 2011. április 21-22. - http://www.mellearn.hu/events/7konf/prezentaciok/b/molnar_gyorgy.pdf
- Molnár György: Korszerű felhő- és hálózatalapú gyakorlati megoldások a nyitott tananyagfejlesztésben, Mta-Bme Nyitott Tananyagfejlesztés Kutatócsoport Közlemények 2017:(1. sz.) pp. 18-32. (2017)
- Molnár György: Korszerű technológiák az oktatásban, Budapest: BME Tanárképző Központ, 2015. 118 p. (ISBN:978-963-313-208-1) http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412b2/2013-0002_korszeru_technologiak_az_oktatasban/adatok.html
- Szűts Zoltán: Egyetem 2.0, KJF Kiadó, Székesfehérvár, 2014.
- Szűts Zoltán: Online. Wolters Kluwer, Budapest, 2018.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év végi zárthelyi dolgozatok megírásával (írásbeli részteljesítmény-értékelés), és a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény-értékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (2 zárthelyi dolgozat): A szorgalmi időszakban: 2 db zárthelyi dolgozat megírása, a félévközi és a félév végi ZH-k pontszámainak egyenkénti legalább elégséges szintű teljesítése (a szerezhető pontok 70%). 2. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlatokon; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg (az órákon való aktív részvétellel és crowdsourcinggal szerezhető pontok 30%).
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény értékelés (2 zárthelyi): 70% (2x35%)
- 2. részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 30%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 86–90 |
Jó | 74–86 |
Közepes | 62–74 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) Az aktív részvétel 5-nél több hiányzás esetén – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető. 4 vagy 5 hiányzás esetén az oktatók által meghatározott plusz feladatokkal pótolható. 2) A zárthelyi dolgozat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a későbbit vesszük figyelembe.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
felkészülés a zárthelyi dolgozatokra | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2017.08-30-án, érvényes 2017.09.01-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | E-learning felfogások, hálózati tanulások (MOOC) meghatározások és modellek; oktatástechnológia a digitális világban, ezek alkalmazása a tanulás gyakorlatában |
2. | Az online tanulás pedagógiai és módszertani kérdései; az e-learning új útjai, web 2.0 és 3.0 alkalmazások; kollektív tartalmak; online kurzusmenedzsment rendszerek. |
3. | Közösségépítő hálózatok – hálózattudás, hálózatosodás, közösségi média hatékony használata tanulás támogatására |
4. | Integrált elektronikus tanulási környezetek és crowdsourcing és Big Data rendszerek használata az oktatás gyakorlatában |
5. | A 3D és az augmentált valóság a tanulási folyamat támogatására |
6. | A tanulás környezetének átalakulása - Mobil kommunikációs eszközökkel támogatott tanulás gyakorlati aspektusai |
7. | Nyitott és nyílt elérésű tanulási környezetek és rendszerek tanulásra gyakorolt hatása |
8. | 1. ZH az addig elhangzott ismeretanyagra építkezve (extra előadás) |
9. | Az önállóság és az önirányított tanulás szerepe az ismeretek elsajátításában |
10. | Felhőalapú szolgáltatások szerepe az információkezelés és feldolgozás területén |
11. | Ismerettérkép alapú, problémamegoldó gondolkodás és bevésési technikák gyakorlati alkalmazása |
12. | Gamifikáció hatása a tanulásra a különböző generációk tükrében |
13. | Hallgatói attitűdök formálódása az információs társadalomban, és ezek hatásai |
14. | 2. ZH az 8-13. héten elhangzott ismeretanyagra építkezve - opcionális előadás |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. habil. Szűts Zoltán | szuts.z@eik.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.