I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for University Studies – GTK - B2+
Azonosító
BMEGT60Z87A
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kiszely Zoltán
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
kiszely.zoltan@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol –EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás – approximately B2 level language competence
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik most vagy később angolul folytatnak tanulmányokat magyar vagy külföldi egyetemen. A tárgy fő célja azon nyelvi készségek fejlesztése, amelyek a felsőoktatási tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználatra jellemzőek.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató ismeri az angolszász írásbeli retorika alapjait.
  2. • A hallgató ismeri a hivatalos e-mailek, összefoglalók, esszék nyelvi sajátosságait.
  3. • A hallgató érti a fenti szövegfajták felépítését, szerkesztési sajátosságait.
  4. • A hallgató ismer alapvető jegyzetelési technikákat.
  5. • A hallgató meg tudja különböztetni az írásbeli formális és a mindennapi nyelvhasználati jellemzőket mind a szókincs, mind a nyelvtan területén.
Képesség
  1. • Képes a kommunikációs helyzetnek és szereplőknek megfelelő e-maileket írni felsőoktatási környezetben.
  2. • Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterületének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
  3. • Képes összefoglalókat készíteni hosszabb szakmai jellegű cikkekről.
  4. • Képes egyetemi előadások értő követésére és jegyzetek készítésére.
  5. • Képes tanulmányaival kapcsolatos gondolatait strukturált formában kifejteni írásban.
Attitűd
  1. • Nyitott a szociolingvisztikai helyzethez alkalmazkodó információcserére felsőoktatási környezetben.
  2. • Törekszik igényes, nyelvileg pontos írásművek létrehozására.
  3. • Elfogadja az angolszász írásbeli retorikai hagyományokat.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató képes írásművét a tanár vagy a társak kritikája alapján önállóan kijavítani.
  2. • A hallgató felelősséget vállal írásbeli kommunikációjának önálló továbbfejlesztéséért.

Oktatásmódszertan

A hangsúly elsősorban az íráskészségre helyeződik, de a foglalkozásokon a többi készség fejlesztésére is sor kerül, ezért a kurzus során változatos tanítási technikákat alkalmazunk: páros és csoportos beszélgetés, kollaboratív írás-feladatok, videós anyag feldolgozása kooperatív munkaformákban. Az órákon a hallgatók tág teret kapnak saját ta-pasztalataik, véleményük szóbeli megosztására mind kiscsoportos munkában, mind közös megbeszélés formájában.

Tanulástámogató anyagok

  • A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok. - Video and written materials to be used for the various topics.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak: pl. rövid email-ek, motivációs levelek, esszék, összefoglalók és előadásról készített jegyzetek; ezek képezik az értékelés alapját.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközi feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 25
felkészülés a teljesítményértékelésekre 25
házi feladat elkészítése 12

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

• Email-ek írása egyetemi környezetben különböző címzettek részére. • Önéletrajz és motivációs levél írása. • Olvasási technikák. • Szakszövegek olvasása. • Jegyzetelés előadásokon. • Írásos összefoglalók készítése. • Kohézió és koherencia. • Bekezdés írása. • Esszéírás. • Egyetemi feladatokkal kapcsolatos visszajelzések megértése, kezelése. • Nyelvtani, központozási és helyesírási kérdések.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.