Szak: Műszaki menedzser alapszak BSc
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A tantárgy olyan hallgatók fejlesztését szolgálja, akik most vagy később angolul folytatnak tanulmányokat magyar vagy külföldi egyetemen. A tárgy fő célja azon nyelvi készségek fejlesztése, amelyek a felsőoktatási tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználatra jellemzőek.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri az angolszász írásbeli retorika alapjait.
- • A hallgató ismeri a hivatalos e-mailek, összefoglalók, esszék nyelvi sajátosságait.
- • A hallgató érti a fenti szövegfajták felépítését, szerkesztési sajátosságait.
- • A hallgató ismer alapvető jegyzetelési technikákat.
- • A hallgató meg tudja különböztetni az írásbeli formális és a mindennapi nyelvhasználati jellemzőket mind a szókincs, mind a nyelvtan területén.
Képesség
- • Képes a kommunikációs helyzetnek és szereplőknek megfelelő e-maileket írni felsőoktatási környezetben.
- • Megérti az összetettebb konkrét vagy elvont témájú szövegek fő gondolatmenetét, beleértve a szakterületének megfelelő szakmai beszélgetéseket is.
- • Képes összefoglalókat készíteni hosszabb szakmai jellegű cikkekről.
- • Képes egyetemi előadások értő követésére és jegyzetek készítésére.
- • Képes tanulmányaival kapcsolatos gondolatait strukturált formában kifejteni írásban.
Attitűd
- • Nyitott a szociolingvisztikai helyzethez alkalmazkodó információcserére felsőoktatási környezetben.
- • Törekszik igényes, nyelvileg pontos írásművek létrehozására.
- • Elfogadja az angolszász írásbeli retorikai hagyományokat.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató képes írásművét a tanár vagy a társak kritikája alapján önállóan kijavítani.
- • A hallgató felelősséget vállal írásbeli kommunikációjának önálló továbbfejlesztéséért.
Oktatásmódszertan
A hangsúly elsősorban az íráskészségre helyeződik, de a foglalkozásokon a többi készség fejlesztésére is sor kerül, ezért a kurzus során változatos tanítási technikákat alkalmazunk: páros és csoportos beszélgetés, kollaboratív írás-feladatok, videós anyag feldolgozása kooperatív munkaformákban. Az órákon a hallgatók tág teret kapnak saját ta-pasztalataik, véleményük szóbeli megosztására mind kiscsoportos munkában, mind közös megbeszélés formájában.
Tanulástámogató anyagok
- A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok. - Video and written materials to be used for the various topics.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése
Teljesítményértékelési módszerek
A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak: pl. rövid email-ek, motivációs levelek, esszék, összefoglalók és előadásról készített jegyzetek; ezek képezik az értékelés alapját.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- évközi feladatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 25 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 25 |
házi feladat elkészítése | 12 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
KOB jóváhagyás A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.11.06-án. Érvényes 2023.11.06-tól.
A félévben sorra vett témák
• Email-ek írása egyetemi környezetben különböző címzettek részére. • Önéletrajz és motivációs levél írása. • Olvasási technikák. • Szakszövegek olvasása. • Jegyzetelés előadásokon. • Írásos összefoglalók készítése. • Kohézió és koherencia. • Bekezdés írása. • Esszéírás. • Egyetemi feladatokkal kapcsolatos visszajelzések megértése, kezelése. • Nyelvtani, központozási és helyesírási kérdések.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.