Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Idegen nyelv- és stílusgyakorlat 2
Azonosító
BMEGT60S501
A tantárgy jellege
A képzés munkarendjétől függően: online és kontaktórás (blended); online tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
6
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Számelyné Dr. Jámbor Emőke
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
jambor.emoke@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar, angol, francia, német, olasz, spanyol, orosz / HU, EN, FR, DE, IT, ES, RU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Műszaki, gazdaság és társadalomtudományi szakfordító - távoktatás (2021/22/2 félévtől)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Idegen nyelv- és stílusgyakorlat 1., Fordításközpontú kontrasztív nyelvi ismeretek - Foreign Language Skills Development 1, Translation-centered Contrastive Grammar
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy az előző félévben elsajátított kompetenciákra építve elsősorban a szóbeli és az írásbeli szövegalkotás típusait helyezi fókuszba. Cél a különböző szövegtípusokra jellemző szóhasználat és a különböző regiszterek kés-zségszintű használata, szóban és írásban. Folytatjuk az adott nyelvre jellemző idiomatikus kifejezések elsajátítását és azok alkalmazását a szóbeli és írásbeli produkció során. Folyamatosan fejlesztjük a négy alapkompetenciát.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató ismeri az írásbeli szövegalkotás típusait és konvencióit, valamint a szövegtípusokra jellemző szóhasználatot,
  2. • ismeri a szövegfajták sajátosságait,
  3. • tisztában van az összetett általános és irodalmi szövegek belső struktúráinak működésével, a különböző stílusbeli megfogalmazásokkal,
  4. • ismeri számos kollokviális kifejezés mögöttes jelentéstartalmát.
Képesség
  1. • Gazdag, árnyalt szókincsére alapozva a szakszövegekben is megérti a szaknyelvet, még akkor is, ha nem tartozik kifejezetten a szakterületéhez,
  2. • az írott nyelv szinte minden változatát képes megérteni és kritikusan értelmezni, beleértve az elvont, szer-kezetileg összetett irodalmi és nem irodalmi szövegeket,
  3. • képes a szleng és az idiomatikus kifejezések megértésére és használatára,
  4. • készségszinten alkalmazza a kötőelemeket és kohéziós eszközöket,
  5. • helyes kiejtéssel, jó intonációval képes beszélgetni akár összetett vagy érzékeny témákról is.
Attitűd
  1. • A hallgató törekszik nyelvi, kommunikatív stb. kompetenciáinak fejlesztésére,
  2. • törekszik a folyamatos önreflexióra és saját munkáinak elemzésére.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató felelősséget vállal saját nyelvtudása fejlesztéséért.

Oktatásmódszertan

A kurzuson mind a négy készséget egyenlő mértékben fejlesztjük, sok autonóm módon elvégzendő feladat van különösen az olvasott szöveg értése és az íráskészség fejlesztéséhez. Az önálló tanuláson kívül kooperatív oktatási módszereket is alkalmazunk.

Tanulástámogató anyagok

  • A hallgatók szükségleteihez igazodó C1-es szintű anyagok (nyelvkönyv, írott anyagok, hanganyagok, videók).
  • Materials at level C1 reflecting relevant student needs (language textbooks, written, audio materials, videos).

Általános szabályok

-

Teljesítményértékelési módszerek

A kurzus során folyamatos, fejlesztő értékelést végzünk a házi feladatok, az órai munka és a beadandó feladatok alapján. A félév végi értékelés alapja a feladatok folyamatos elvégzése, az órai munka, dolgozatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • teljesítményértékelések : 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Nincsenek vizsgaelemek:

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Nem relaváns.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95 - 100%-100
Jeles 89 - 94%
76 - 88%
Közepes 63-75%
Elégséges 50 - 62%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 28
felkészülés a teljesítményértékelésekre 42
házi feladat elkészítése 42
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 40

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A C1-es szintű nyelvhasználathoz illeszkedő aktuális, általános és szakmai témákat veszünk sorra a feldolgozandó tananyag (pl. tankönyv) függvényében.

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Bánki Tímea nyelvtanár/language teacher banki.timea@gtk.bme.hu
Benjamin Coester nyelvtanár/language teacher benjamin.coester@gtk.bme.hu
Mauro Ventriglia nyelvtanár/language teacher mauro.ventriglia@gtk.bme.hu
Nicholas Palmer nyelvtanár/language teacher nicholas.palmer@gtk.bme.hu
Réti Éva Mária nyelvtanár/language teacher reti.eva@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.