Célkitűzések
A tantárgy megismerteti a hallgatókkal a projektmenedzsmenttel kapcsolatos terminológiát, alapvető eszközöket és technikákat. A tananyag röviden, strukturáltan, a tárgy kereteihez mérten összefoglalja egy projekt menedzseléséhez szükséges tudást. A kurzus hangsúlyt fektet a gyakorlati megoldások ismertetésére is (szoftver).
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Érti a gazdálkodó szervezetek struktúráját, működését.
- Birtokában van a problémafelismerés, -megfogalmazás és -megoldás, az információgyűjtés és -feldolgozás kor-szerű, elméletileg is igényes matematikai-statisztikai, modellezési módszereinek, ismeri azok korlátait is.
Képesség
- Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára.
- Saját elemzésen alapuló egyéni álláspontot alakít ki és azt vitában is képes képviselni.
- Képes komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára, gazdasági szereplők számára szakmai tanácsadásra. Az elemzés és a gyakorla-ti problémameg-oldás során, ha szükséges, interdiszciplináris megközelítést alkalmaz.
Attitűd
- Nyitott és befogadó a gazdaságtudomány és gyakorlat új eredményei iránt.
- Érdeklődéssel fordul a kapcsolódó szaktudományok eredményei és megoldásai felé, nyitott a kapcsolatépítésre.
- Elkötelezett a minőségi munkavégzés iránt. Projektben, csoportos feladatvégzés esetén határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező, toleráns és befogadó.
- Saját szakmai pályájának tervezésében és szervezésében a szakmai és társadalmi tudás és a társadalmi hasz-nosság gyarapításának igénye motiválja.
Önállóság és felelősség
- Szervezetpolitikai, stratégiai, irányítási szempontból jelentős területeken is önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket.
- Önállóan lát el gazdasági elemző, döntés előkészítő, tanácsadói feladatokat.
- Felelősséget vállal saját munkájáért, az általa irányított szervezetért, vállalkozásáért, az alkalmazottakért.
Oktatásmódszertan
Előadások, számítási gyakorlatok, opcionális feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Sebestyén Z.: Projektmenedzsment, oktatási segédlet, 2018
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a vizsgaidőszakban írásbeli vizsgával és egy esettanulmány feldolgozásának (részteljesítmény-mérés) formájában történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: az elsajátított tanagyag gyakorlati al-kalmazásának felmérésére szolgáló beadandó írásbeli dolgozat (az esettanulmány a félév teljesítésének felté-tele). Az esettanulmányban fel kell dolgozni egy valós projekt esetét. A dolgozatban a tananyaghoz köthető tartalom és az azt kiegészítő gondolatok megjelenése a cél. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) A vizsga elemei: írásbeli teljesítményértékelés - a félév során érintett témakörök elméleti hátterének és gyakorlati alkalmazásának ellenőrzése.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény-mérés (esettanulmány): 10%
- összesen: 10%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény-mérés (esettanulmány): 10%
- írásbeli vizsga: 90%
- összesen: 100%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének nincs feltétele.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 90-94 |
Jó | 75-89 |
Közepes | 60-74 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A TVSZ szabályainak megfelelően.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12×2=24 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 60 |
vizsgafelkészülés | 66 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Projektfázisok jellemzői, a projektéletciklus és a termékéletciklus kapcsolata. |
2. | Folyamatok, folyamatcsoportok. Projektsiker. |
3. | Főbb dokumentumok: projektalapító okirat, előzetes projektterjedelem-leírás, projektmenedzsmentterv. |
4. | Életciklus szerinti elemzés. Szereplők, szerepek. Szervezeti kérdések: személyzetmenedzsment-terv, szervezeti for-mák, emberi erőforrás tervezés eszközei. |
5. | Hálótervezés: hálóelméleti alapok, munkalebontási szerkezet, függőség meghatározása, megelőzési és követési listák, hálók felrajzolása és elemzése. |
6. | CPM, PERT. |
7. | MPM, GERT. |
8. | Becslés: hibák, szabályok, pontosság, három szintje, általános technikák. |
9. | Erőforrások: terhelés, S-görbe, erőforrás-allokálás. |
10. | Nyomon követés: EVM, ES. |
11. | Kockázat: kvalitatív és kvantitatív kockázatelemzés. Szerződéstípusok. Versenyeztetés. Projektportfólió-menedzsment: definíció, lépések, rangsorolás, nyomon követés. |
12. | Projektmenedzsment szoftveres gyakorlat. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.