Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tárgy célja: bemutatni az online és digitális eszközök működésének marketing feladatokhoz köthető alapvető elemeit. A tárgy anyagának a megismerése után a hallgató könnyen el tud igazodni az online világ számos marketing eszköze között; és azok működési mechanizmusát megérti, az eszközök használatát el tudja sajátítani. Az előadások során külön bemutatásra kerül az internet főbb összetevőinek az elmélete: a weboldalak tervezése, a keresőmotorok és a közösségi média működése és rendszere illetve az analitikai megoldások háttere. Az elméleti alapozás mellett a hallgatók megismerik a digitális jelenléttel rendelkező vállalkozások stratégiai és kommunikációs lehetőségeit. A tárgy utolsó részében az elmélethez kapcsolódó eszközök, platformok gyakorlati működés-ének alapjait is elsajátíthatják a hallgatók a weboldalak üzemeltetése, hirdetések kezelése illetve keresőoptimalizálás és analitika témakörében.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az online marketing szakterületének fogalmait, összetevőit és azok kapcsolódási rendszerét.
- Ismeri az online marketing eszközök működési elveit, csoportosítását és elméleti hátterét.
- Jól ismeri az online marketing szakterülete szókincsét és az írott és beszélt nyelvi kommunikáció sajátosságait: legfontosabb formáit, módszereit, és technikáit anyanyelvén és egy idegen nyelven.
- Ismeri az online marketing többi marketing területhez való kapcsolódását.
Képesség
- Önálló új következtetéseket, eredeti gondolatokat és megoldási módokat fogalmaz meg, képes az igényes elemzési, modellezési módszerek alkalmazására, komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, döntések meghozatalára, változó hazai és nemzetközi környezetben, illetve szervezeti kultúrában is.
- Képes elvégezni a marketing szakterülete ismeretrendszerét alkotó különböző elképzelések részletes analízisét, és az átfogó és speciális összefüggéseket szintetizálva megfogalmazni.
- Képes sokoldalú, interdiszciplináris megközelítéssel speciális szakmai problémákat azonosítani, továbbá feltárni és megfogalmazni az azok megoldásához szükséges részletes elméleti és gyakorlati hátteret.
- Magas szinten használja a marketing szakterület ismeretközvetítési technikáit, és dolgozza fel a magyar és idegen nyelvű publikációs forrásait.
- Saját elemzésen alapuló egyéni álláspontot alakít ki és azt vitában is megvédi és képes komplex problémák megoldására irányuló stratégiák kialakítására, a megoldás megtervezésére, döntések meghozatalára.
- Képes vezetői testületek számára önálló elemzések és előterjesztések készítésére.
Attitűd
- Kritikusan viszonyul saját, illetve a beosztottak munkájához és magatartásához, innovatív és proaktív magatartást tanúsít az online marketing problémák kezelésében. Nyitott és befogadó az online marke-ting új eredményei, eszközei, módszerei iránt.
- Hitelesen közvetíti szakmája összefoglaló és részletezett problémaköreit.
- Új, komplex megközelítést kívánó, stratégiai döntési helyzetekben, illetve nem várt élethelyzetekben is törekszik a jogszabályok és etikai normák teljeskörű figyelembevételével dönteni az online marketing tervezés és megvalósítás kérdéseiben.
Önállóság és felelősség
- Szervezet-politikai, stratégiai, irányítási szempontból jelentős területeken is önállóan választja ki és alkalmazza a releváns problémamegoldási módszereket, önállóan lát el online marketinghez kötődő fel-adatokat.
- Felelősséget vállal saját munkájáért, az általa irányított szervezetért, vállalkozásáért, az alkalmazottakért.
- Kialakított marketing szakmai véleményét előre ismert döntési helyzetekben önállóan képviseli. Új, komplex döntési helyzetekben is felelősséget vállal azok környezeti és társadalmi hatásaiért. Egy szakmai munkaközösségbe kerülve képes az ottani szakmai elvárásoknak megfelelően összetett feladatok elvégzésére, illetve irányítására.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok, munkaszervezési technikák
Tanulástámogató anyagok
- Iványi T.: Online marketing, oktatási segédanyag, lecture notes, 2020
- Chaffey, D.: Digital marketing, 7th ed., Pearson, 2019
- Chaffey, D., Smith, PR.: Digital marketing excellence, 5th ed., Routledge, 2017
- Stokes, R.: emarketing, 10th ed., red and yellow, 2019
- Zimmerman, J. – Ng, D.: Social media marketing all-in-one, For Dummies, 2017
- További letölthető oktatási segédletek Material uploaded to the Moodle page of the course
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év végi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés), illetve nem kötelező beadandók alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): opcionálisan néhány fős csapatban beadható feladat, amelynek részleteit a félév elején a tanulmányi rendszerben (Moodle) hirdetünk meg, illetve az első előadáson mutatunk be. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés A vizsga elemei: Írásbeli teljesítményértékelés: mely az elsajátított online marketing eszközök, stratégiák és elméletek gyakorlati használatára fókuszál. Két részből áll: egy rövidebb teszt illetve egy hosszabb esettanulmány jellegű feladatsorból.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- vizsgaidőszakban végzett írásbeli teljesítményértékelés: 100%
- Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): 20%
- összesen: 120%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 87,5–90 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74,5 |
Elégséges | 50–61,5 |
Elégtelen | 50 |
Javítás és pótlás
1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik. 3. Az opcionális házi feladat, mivel az érdemjegy meghatározásánál a 100% feletti részhez tartozik, ezért nem pótolható, nem halasztható, a beadási határidő és a feladat ismertetése a félév elején kerül meghirdetésre.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12×2=24 |
beadandó házi feladat elkészítése | 30 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 40 |
vizsgafelkészülés | 56 |
összesen | 150 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2019. ….-n, érvényes 2019. -től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Az online és digitális marketing alapjai, alapfogalmai |
2. | A digitális világ aktuális trendjei |
3. | Az online marketingben használt stratégiai lehetőségek – tartalomtervezés |
4. | Az online tér technológiai működése |
5. | A weboldalak tervezése, UX tervezés, üzemeltetés |
6. | Az analitika és a mérési megoldás az online térben |
7. | A keresőmotorok működése és az ezekre épülő marketingtevékenységek |
8. | SEO és SEM eszközök használata és analitikája |
9. | A közösségi média felépítése, elemei és marketingeszközei |
10. | Videós kommunikáció, helyi vállalkozások, webshopok üzemeltetése és további területspecifikus eszközök áttekintése |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Iványi Tamás | egyetemi tanársegéd | ivanyi.tamas@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.