Programme: Marketing MSc from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 4
Programme: Marketing MSc from 2019/20/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to acquaint students with advertising, one of the key areas of marketing communication. In addition to introducing the basics and concepts of creative advertising and media design, current examples will show how current advertising creators interpret and articulate their advertising messages.
Academic results
Knowledge
- Know the tools of marketing communication
- Know the psychological approach to creativity
- Know the process of creative advertising creation
- Know the different types and characteristics of advertising
- Know the possibilities of combining creativity and advertising
- Are familiar with today's modern media types
- Know the essential steps of creative advertising campaign planning
- Understand comprehensively the classification of advertisements and the placement of creative advertisements among advertisements
Skills
- Are able to distinguish creative advertising from other types of advertising
- Are able to analyze and evaluate the main components of creative advertising
- Are able to analyze and evaluate the creative advertising process
- Master the elements of creative advertising design and is able to synthesize these elements
- Are able to independently create a creative advertisement in the framework of the mid-term creative advertising design task
- Are able to formulate and form an independent opinion about advertisements
- Are able to express his / her thoughts in an orderly form in writing and presentation
Attitude
- Collaborate with the instructor and fellow students in expanding the knowledge,
- Work both independently and in a team while constantly expanding his knowledge
- Are open to the use of advanced technological tools
- Expand their knowledge by constantly acquiring knowledge,
- Strive to develop and fulfill your own creativity
- Are open to accepting and integrating your own and others ’ideas along your creative creative stream.
- Are open to template-free solutions.
Independence and responsibility
- Independently analyze and evaluate selected ads
- Are open to creative problem solving
- Are able to work independently and in a team
- Analyze and evaluate the available information during problem solving and with the help of this further develops towards multi-pole problem solving
- Make media planning decisions
- Accept openly substantiated critical remarks
- Collaborate in the creative process as part of a team during creative advertising creation
- Accept and integrates the opinions and ideas of others into his knowledge
- Create independent ideas and presents them to fellow students.
Teaching methodology
Lectures and class presentations, written and oral communication, use of IT tools and techniques. Individual and team assignments, advertising analyses and evaluations.
Materials supporting learning
- Veres I. (2018): Kreatív és médiatervezés
- Móricz É.-Téglássy T. (2002): Kreatív tervezés a reklámban
- Sas I (2007): Az ötletes reklám – Kommunikációs Akadémia
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli tanulmány – házi feladat - és az előadásokon tanúsított aktív részvétel alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) A vizsga elemei:] 1. írásbeli teljesítményértékelés
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A megszerzett aláírás 4 félévéig érvényes.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 90-100 |
Very good | 85–90 |
Good | 72,5–85 |
Satisfactory | 65–72,5 |
Pass | 50–65 |
Fail | 50 |
Retake and late completion
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt órákon | 14x1=14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 54 |
vizsgafelkészülés | 22 |
összesen | 90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | KREATIVITÁS TÖRTÉNETE és elméleti áttekintése. A kreativitás szerepe és feladata a vállalkozás marketing kampányaink a sikerében. A kreatív gondolkodás szociológiája. Kreatív reklám tervezés alapelvei és a tervezés folyamata. |
3. | KREATÍV REKLÁM és kreatív reklámalkotás folyamata. Nagy ötlet vagy nagy humbug? Fogyasztók a reklámok útvesztőjében: célcsoport-meghatározás, releváns és irreleváns információk a reklámevolúcióban. Siker kulcsa: befolyásolás, figyelemfelkeltés és kreativitás |
4. | KONCEPCIÓALKOTÁS, KÓDOLÁSI FOLYAMAT lényege és tartalma. Reklámkészítési szabályok és receptek Ogilvy szerint: szövegírás, szlogenek és reklámszövegek; kreatív reklám vetületei aktuális reklámokban. Kreativitás a reklám szép új világában. |
5. | MÉDIATERVEZÉS ELMÉLETE, feltételei, folyamata. A fogyasztói igényekre épülő média megjelenés. Reklámeszközök tulajdonsága és használata. Küzdelem a fogyasztó figyelméért: értelem vs. érzelem |
6. | MÉDIA ÉS REKLÁMKUTATÁS alapjai: reklám elő,- és utókutatás. Közönségmérés fontosabb kutatószámai. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Veres István | egyetemi adjunktus | veres.istvan@gtk.bme.hu |