Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MÉDIA ÉS KREATÍV TERVEZÉS
Azonosító
BMEGT20ML68
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szigeti.szilvia@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2018.01.31.) az 580.034-4/2018. iktatószámon hozott 2. számú határozatával, amely érvényes 2018.01.31-től

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a marketingkommunikáció egyik kiemelt területével a rek-lámmal. A kreatív reklám és médiatervezés alapjainak és alapfogalmainak megismertetésén túl aktuális példá-kon keresztül bemutatásra kerül, hogy a jelenlegi reklámalkotók hogyan értelmezik és fogalmazzák meg reklám-üzeneteiket.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri marketingkommunikáció eszközeit
  2. Ismeri a kreatívitás pszichológiai megközelítését
  3. Ismeri a kreatív reklámalkotás folyamtát
  4. Ismeri a különböző reklám típusokat és jellemzőit
  5. Ismeri a kreatívitás és a reklám összekapcsolásának lehetőségeit
  6. Ismeri a mai korszerű médiatípusokat
  7. Ismeri a kreatív reklámkampány tervezés lényeges lépésit
  8. Átfogóan megismeri a reklámok osztályozását és a kreatív reklám elhelyezését a reklámok között
Képesség
  1. Képes megkülönböztetni a kreatív reklámot a többi reklám típustól
  2. Képes elemezni és értékelni a kreatív reklám főbb összetevőit
  3. Képes a kreatív reklámfolyamat elemzésére és értékelésére
  4. Elsajátítja a kreatív reklámtervezés elemeit és képes ezen elemek szintézisére
  5. Képes önállóan megalkotni egy kreatív reklámot a félévközi kreatív reklámtervezési feladat keretében
  6. Képes megfogalmazni és önálló véleményt alkotni a reklámokról
  7. Képes gondolatait rendezett formában írásban és prezentációban is kifejezni
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Önállóan és csapatban is dolgozik, miközben folyamatosan bővíti tudását
  3. Nyitott a korszerű technológiai eszközök használatára
  4. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
  5. Törekszik saját kreativitásának fejlesztésére és kiteljesítésére
  6. Nyitott a saját és mások ötleteinek elfogadására és integrálására a kreatív alkotófolyamtok mentén.
  7. Nyitott a sablonmentes megoldások irányába.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan elemzi és értékeli a kiválasztott reklámokat
  2. Nyitott a kreatív problémamegoldásra
  3. Önállóan és csapatban is képes dolgozni
  4. A problémamegoldás során elemzi és értékeli a rendelkezésre álló információkat és ennek segítségével többpólusú problémamegoldás irányába fejlődik tovább
  5. Médiatervezési döntéseket hoz
  6. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket
  7. A kreatív reklámalkotás során a hallgatói csapat részeként együttműködik az alkotási folyamatban
  8. Elfogadja és integrálja ismereteibe mások véleményét, ötleteit
  9. Önálló ötleteket alkot és bemutatja azokat hallgató társainak.

Oktatásmódszertan

Előadások, és órai bemutatók, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Önállóan és csapatban készített feladatok, reklámelemzések és értékelések.

Tanulástámogató anyagok

  • Veres I. (2018): Kreatív és médiatervezés
  • Móricz É.-Téglássy T. (2002): Kreatív tervezés a reklámban
  • Sas I (2007): Az ötletes reklám – Kommunikációs Akadémia

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli tanulmány – házi feladat - és az előadásokon tanúsított aktív részvétel alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) A vizsga elemei:] 1. írásbeli teljesítményértékelés

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A megszerzett aláírás 4 félévéig érvényes.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 90-100
Jeles 85–90
72,5–85
Közepes 65–72,5
Elégséges 50–65
Elégtelen 50

Javítás és pótlás

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt órákon 14x1=14
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 54
vizsgafelkészülés 22
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta ………….2018. … …-n, érvényes 2018. ………..-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ modern értelmezése és a kommunikáció folyamata. Reklám hagyományos értelmezése és a reklámozás hazai helyzete; Pszichológia és reklám: ígéretek, csábítások és befolyásolás a reklámokban.
2. KREATIVITÁS TÖRTÉNETE és elméleti áttekintése. A kreativitás szerepe és feladata a vállalkozás marketing kampányaink a sikerében. A kreatív gondolkodás szociológiája. Kreatív reklám tervezés alapelvei és a tervezés folyamata.
3. KREATÍV REKLÁM és kreatív reklámalkotás folyamata. Nagy ötlet vagy nagy humbug? Fogyasztók a reklámok útvesztőjében: célcsoport-meghatározás, releváns és irreleváns információk a reklámevolúcióban. Siker kulcsa: befolyásolás, figyelemfelkeltés és kreativitás
4. KONCEPCIÓALKOTÁS, KÓDOLÁSI FOLYAMAT lényege és tartalma. Reklámkészítési szabályok és receptek Ogilvy szerint: szövegírás, szlogenek és reklámszövegek; kreatív reklám vetületei aktuális reklámokban. Kreativitás a reklám szép új világában.
5. MÉDIATERVEZÉS ELMÉLETE, feltételei, folyamata. A fogyasztói igényekre épülő média megjelenés. Reklámeszközök tulajdonsága és használata. Küzdelem a fogyasztó figyelméért: értelem vs. érzelem
6. MÉDIA ÉS REKLÁMKUTATÁS alapjai: reklám elő,- és utókutatás. Közönségmérés fontosabb kutatószámai.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Veres István egyetemi adjunktus veres.istvan@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.