Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Kommunikációfejlesztés TED előadások alapján
Azonosító
BMEGT63MATD
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Kőrösy Georgina
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
korosy.georgina@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
- B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa 2019. 01. 30./5 számú határozatával / érvényes 2019.01. 30-tól.

Célkitűzések

A kurzus célja a B2 szinten lévő hallgatók hallott szöveg értésének és beszédkészségének fejlesztése a hallgatói igényekhez kapcsolódó TED előadások felhasználásával. A kurzus a munkához és a tanuláshoz kapcsolódó nyelvhasználati területeket fejleszti

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismer különböző típusú angol kiejtéseket, és érti ezek különbségeit. /
  2. A hallgató ismeri a friss, naprakész angol nyelv jellemzőit (collocations, proverbs, catchphrases).
  3. A hallgató ismer alapvető jegyzetelési technikákat. /
  4. A hallgató ismeri a beszédek néhány jellemző prezentációs technikáját. /
Képesség
  1. A hallgató képes a különböző nemzetiségű beszélők egymástól eltérő kiejtésének megértésére.
  2. A hallgató képes megérteni a tanulmányai témájához kapcsolódó különböző témájú előadásokat.
  3. A hallgató képes a kulturális referenciák mélyebb, pontosabb megértésére.
  4. A hallgató képes aktuális témákról tartott előadások tartalmáról véleményt nyilvánítani.
  5. A hallgató képes a feldolgozott témákhoz kapcsolódó szókincs aktív használatára.
Attitűd
  1. A hallgató kész a különböző nemzetiségű beszélők kiejtésbeli sajátosságainak tolerálására.
  2. A hallgató érdeklődik az angol nyelvű TED előadások iránt, és látja az ezekben rejlő nyelvtanulási potenciált.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató önállóan fejleszti a jegyzetelési technikáit.
  2. A hallgató felelősnek érzi magát a saját nyelvtanulásáért.
  3. A hallgató rendelkezik az alapvető nyelvtanulási stratégiákkal, amelyek az önálló nyelvtanulását segítik.

Oktatásmódszertan

A kurzus során a hallgató érdeklődéséhez kapcsolódó TED előadások feldolgozása folyik változatos technikákkal. Mivel a megértésen túlmenően a hangsúly a beszédfejlesztésen van, a kurzus során sok beszélgetésre kerül sor, különböző kooperatív munkaformák segítségével.

Tanulástámogató anyagok

  • Letölthető jegyzet

Általános szabályok

A kurzuson az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak.

Teljesítményértékelési módszerek

A hallgató: • elkészít egy beadandót az órán vett valamelyik témával kapcsolatban (véleménykifejtés kb. 180-200 szó terjedelemben; a megadott lehetőségek közül választva) (20%), • megold egy hallott szöveg értését mérő feladatot az órán, már meghallgatott beszédhez kapcsolódóan (20%), • megold egy szókincsfeladatot az órákon gyakorolt anyaghoz kapcsolódóan (20%), • tart egy 2-3 perces kötetlen beszámolót/összefoglalást szabadon választott, számára érdekes témáról (20%), • aktívan részt vesz az órai munkában (20%).

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles
Közepes
Elégséges
Elégtelen

Javítás és pótlás

TVSZ szerint. A folyamatszerű értékelés természetes része a pótlás és a javítás lehetősége. A különböző típusú feladatokat a félév során elosztva, választható és különböző időpontokban oldhatják meg a hallgatók. A hallgatók szorgalmi időszak végéig lehetőséget kapnak a feladatok pótlására és javítására.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása -
zárthelyire felkészülés -
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2019. 01. 22-én

A félévben sorra vett témák

A hallgatók érdeklődésének, szakmai irányának megfelelő TED előadásokat dolgozunk fel, ez határozza meg a témaköröket. A beszédek kiválasztásakor fontos alapelv, hogy a kurzus alapvető célja a munkához és tanuláshoz tartozó nyelvhasználati területek fejlesztése.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Kaplonyi Barbara nyelvtanár kaplonyi.barbara@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége