Verziók
Célkitűzések
A kurzus célja a B2 szinten lévő hallgatók hallott szöveg értésének és beszédkészségének fejlesztése a hallgatói igényekhez kapcsolódó TED előadások felhasználásával. A kurzus a munkához és a tanuláshoz kapcsolódó nyelvhasználati területeket fejleszti
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismer különböző típusú angol kiejtéseket, és érti ezek különbségeit. /
- A hallgató ismeri a friss, naprakész angol nyelv jellemzőit (collocations, proverbs, catchphrases).
- A hallgató ismer alapvető jegyzetelési technikákat. /
- A hallgató ismeri a beszédek néhány jellemző prezentációs technikáját. /
Képesség
- A hallgató képes a különböző nemzetiségű beszélők egymástól eltérő kiejtésének megértésére.
- A hallgató képes megérteni a tanulmányai témájához kapcsolódó különböző témájú előadásokat.
- A hallgató képes a kulturális referenciák mélyebb, pontosabb megértésére.
- A hallgató képes aktuális témákról tartott előadások tartalmáról véleményt nyilvánítani.
- A hallgató képes a feldolgozott témákhoz kapcsolódó szókincs aktív használatára.
Attitűd
- A hallgató kész a különböző nemzetiségű beszélők kiejtésbeli sajátosságainak tolerálására.
- A hallgató érdeklődik az angol nyelvű TED előadások iránt, és látja az ezekben rejlő nyelvtanulási potenciált.
Önállóság és felelősség
- A hallgató önállóan fejleszti a jegyzetelési technikáit.
- A hallgató felelősnek érzi magát a saját nyelvtanulásáért.
- A hallgató rendelkezik az alapvető nyelvtanulási stratégiákkal, amelyek az önálló nyelvtanulását segítik.
Oktatásmódszertan
A kurzus során a hallgató érdeklődéséhez kapcsolódó TED előadások feldolgozása folyik változatos technikákkal. Mivel a megértésen túlmenően a hangsúly a beszédfejlesztésen van, a kurzus során sok beszélgetésre kerül sor, különböző kooperatív munkaformák segítségével.
Tanulástámogató anyagok
- Letölthető jegyzet
Általános szabályok
A kurzuson az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak.
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgató: • elkészít egy beadandót az órán vett valamelyik témával kapcsolatban (véleménykifejtés kb. 180-200 szó terjedelemben; a megadott lehetőségek közül választva) (20%), • megold egy hallott szöveg értését mérő feladatot az órán, már meghallgatott beszédhez kapcsolódóan (20%), • megold egy szókincsfeladatot az órákon gyakorolt anyaghoz kapcsolódóan (20%), • tart egy 2-3 perces kötetlen beszámolót/összefoglalást szabadon választott, számára érdekes témáról (20%), • aktívan részt vesz az órai munkában (20%).
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | |
Jó | |
Közepes | |
Elégséges | |
Elégtelen |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint. A folyamatszerű értékelés természetes része a pótlás és a javítás lehetősége. A különböző típusú feladatokat a félév során elosztva, választható és különböző időpontokban oldhatják meg a hallgatók. A hallgatók szorgalmi időszak végéig lehetőséget kapnak a feladatok pótlására és javítására.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása | - |
zárthelyire felkészülés | - |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2019. 01. 22-én
A félévben sorra vett témák
A hallgatók érdeklődésének, szakmai irányának megfelelő TED előadásokat dolgozunk fel, ez határozza meg a témaköröket. A beszédek kiválasztásakor fontos alapelv, hogy a kurzus alapvető célja a munkához és tanuláshoz tartozó nyelvhasználati területek fejlesztése.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Kaplonyi Barbara | nyelvtanár | kaplonyi.barbara@gtk.bme.hu |