Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Economic and Social Sciences - B2
Azonosító
BMEGT63AESS
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Fischer Márta
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
fischer.marta@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy célja a tanuláshoz és a munkához kapcsolódó nyelvhasználati jellegzetességek tudatosítása. Egyrészt felkészíti a hallgatókat a tudományos prózaírás (szakdolgozatok, beadandó írásművek, tudományos cikkek) leg-fontosabb sajátosságaira, másrészt megismerteti a hallgatókat a gazdasági és az üzleti élet jellegzetes műfajaival (pl. memo, jelentés), nyelvhasználati jellemzőivel. Középpontban az írásbeli kommunikáció fejlesztése áll

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. ismeri az angolszász írásbeli retorika alapvetéseit,
  2. ismeri a következő szövegfajták nyelvi sajátosságait: tudományos dolgozat, összefoglaló, üzleti jelentés, üzleti levelek,
  3. érti a fenti szövegfajták felépítését, szerkesztési sajátosságait,
  4. meg tudja különböztetni az írásbeli formális (tudományos) és a mindennapi nyelvhasználati jellemzőket mind a szókincs, mind a nyelvtan területén.
Képesség
  1. el tudja kerülni a plagizálás csapdáit,
  2. képes filológiailag pontos bibliográfia és hivatkozások készítésére,
  3. alkalmazza a különböző online hivatkozáskezelő segédeszközöket és online gyűjteményeket (pl. Zotero, MyBib, Academic Phrasebank),
  4. képes grafikonok, táblázatok, statisztikák elemzésére.
Attitűd
  1. elfogadja az angolszász írásbeli retorikai hagyományokat,
  2. nyitott a legújabb online segédeszközök használatára,
  3. belátja a társak kritikájának szerepét saját írásműveinek létrehozásában,
  4. törekszik igényes, filológiailag és nyelvileg pontos írásművek létrehozására,
  5. elkötelezett az egyes műfaji követelmények változásainak nyomon követésében.
Önállóság és felelősség
  1. önállóan végzi az egyes írásfeladatok és a velük kapcsolatos problémák végiggondolását,
  2. együttműködik hallgatótársaival az egyes írásbeli feladatok megoldásában,
  3. felelősséget vállal írásbeli kommunikációjának önálló továbbfejlesztésért.

Oktatásmódszertan

Frontális előadás a hallgatók aktivizálásával, kvízek, versenyek beiktatásával; IT eszközök és technikák használata

Tanulástámogató anyagok

  • Presentations, writing center websites, online tools, specific literature

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

A tanulási eredmények értékelése két évközi írásbeli teljesítménymérés alapján történik. A tantárgy tudás és képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja két zárthelyi dolgozat formájában; a dolgozatok alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszálnak.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 100-100
Jeles 86–100
71–85
Közepes 61–70
Elégséges 50–60
Elégtelen 49%

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 15
házi feladat elkészítése -
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása 18
zárthelyire felkészülés 15
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

A félévben sorra vett témák

-

Előadások témái
1. A tudományos prózaírás jellegzetességei
2. Bekezdések, esszék és összefoglalók készítése
3. Tudományos dolgozatok írása
4. Kohézió és koherencia
5. Kultúra, szerkezet, hangnem
6. Hivatkozások, bibliográfia
7. Plágium
8. Az írás mechanikája (írásjelek, nagybetűk használata, helyesírás)
9. Az üzleti élet szövegeinek jellegzetességei
10. A közgazdaságtan terminológiája
11. Nyelvtani jellegzetességek a gazdasági szövegekben
12. Promóciós anyagok elemzése (pl. brossúrák, levelek)
13. Üzleti honlapok (blogok, közösségi média)

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Zsubrinszky Zsuzsanna PhD adjunktus zsubrinszky.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Kiszely Zoltán PhD egyetemi docens kiszely.zoltan@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége