Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English for Business and Communication II
Azonosító
BMEGT63ABC2
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Zsubrinszky Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
zsubrinszky.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

Célkitűzések

A kurzus célja a gazdasági szakszöveg olvasási folyamatok tudatos fejlesztése, melynek segítségével a részvevők képessé válnak a munkavégzéshez vagy a tanulmányokhoz kapcsolódó gazdasági szövegfajták megértésére. A különböző olvasási technikák (pl. felületes átfutás, gyorsolvasás) elsajátításával a hallgatók magabiztosabbá válnak az idegen nyelvű dokumentumok értelmezésében munkájuk és tanulmányaik során.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Képes kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből egy szó jelentését anélkül, hogy magát a szót ismerné.
  2. Az anyanyelvén használt olvasási stratégiákat sikeresen alkalmazza az idegen nyelven is. Olyan stratégiákat sajátít el, melyek segítségével olvasni tud a sorok között
  3. A gyorsolvasás elsajátításával növelni tudja olvasási sebességét, és így hatékonyabbá válik a tanulásban és a karrierjében.
Képesség
  1. Képes kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből egy szó jelentését anélkül, hogy magát a szót ismerné.
  2. Az anyanyelvén használt olvasási stratégiákat sikeresen alkalmazza az idegen nyelven is.
  3. Olyan stratégiákat sajátít el, melyek segítségével olvasni tud a sorok között
  4. A gyorsolvasás elsajátításával növelni tudja olvasási sebességét, és így hatékonyabbá válik a tanulásban és a karrierjében.
Attitűd
  1. A hallgató aktívan vesz részt a gazdasági szövegek megvitatásában és kritikai észrevételeivel törekszik minél inkább elmélyíteni tudását az aktuális témában.
  2. Folyamatosan bővíti szakszókincsét gazdasági cikkek és weboldalak olvasásával.
Önállóság és felelősség
  1. Nyomon követi a napi gazdasági híreket és azokról rövid beszámolót tart.
  2. A terjedelmesebb, hosszabb feldolgozási időt igénylő gazdasági dokumentumokat (pl. éves terv) egyénileg is fel tudja dolgozni.

Oktatásmódszertan

Az egyéni olvasási, szövegértési feladatok mellett pár- és csoportmunkát is alkalmazunk, hogy a hallgatók beszédideje növekedjen. Végzünk olyan feladatokat is, amelyek a szövegolvasás sebességének növelését segíti, illetve az emlékezési stratégiákat fejleszti.

Tanulástámogató anyagok

  • Economic texts tailored to students ’needs and interests, as well as tasks that develop reading skills and strategies.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

Az idegennyelv-tanítás sajátosságaihoz igazodva folyamatos értékelés történik, különböző feladatokon keresztül. A teljesítményértékelésre használunk szövegértési feladatokat (kérdések megválaszolása, igaz/hamis állítások, mondat befejezése, szinonimák/antonímák), szövegösszefoglalást, értelemzési feladatokat

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 70-79
Elégséges 60-69
Elégtelen 0-59

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása -
zárthelyire felkészülés -
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

A félévben sorra vett témák

-

Előadások témái
1. Szükségletelemzés: különböző olvasási stratégiák
2. Olvasási sebesség (megértés, hatékony felidézés)
3. Kritikus olvasás
4. A fontos és kevésbé fontos információ kiszűrése
5. Kiemelés
6. Következtetések levonása
7. A grafikus ábrázolás értelmezése
8. A szövegfelépítés megértése
9. A kohézió szerepe
10. Szemantikai jelölők felismerése

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége