Verziók
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2021/22/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2015/16/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Műszaki menedzser alapszak 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Nemzetközi gazdálkodás alapszak 2020/21/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Pénzügy és számvitel alapszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Szak: Gazdálkodási és menedzsment alapszak 2018/19/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A kurzus célja a gazdasági szakszöveg olvasási folyamatok tudatos fejlesztése, melynek segítségével a részvevők képessé válnak a munkavégzéshez vagy a tanulmányokhoz kapcsolódó gazdasági szövegfajták megértésére. A különböző olvasási technikák (pl. felületes átfutás, gyorsolvasás) elsajátításával a hallgatók magabiztosabbá válnak az idegen nyelvű dokumentumok értelmezésében munkájuk és tanulmányaik során.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Képes kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből egy szó jelentését anélkül, hogy magát a szót ismerné.
- Az anyanyelvén használt olvasási stratégiákat sikeresen alkalmazza az idegen nyelven is. Olyan stratégiákat sajátít el, melyek segítségével olvasni tud a sorok között
- A gyorsolvasás elsajátításával növelni tudja olvasási sebességét, és így hatékonyabbá válik a tanulásban és a karrierjében.
Képesség
- Képes kikövetkeztetni a szövegkörnyezetből egy szó jelentését anélkül, hogy magát a szót ismerné.
- Az anyanyelvén használt olvasási stratégiákat sikeresen alkalmazza az idegen nyelven is.
- Olyan stratégiákat sajátít el, melyek segítségével olvasni tud a sorok között
- A gyorsolvasás elsajátításával növelni tudja olvasási sebességét, és így hatékonyabbá válik a tanulásban és a karrierjében.
Attitűd
- A hallgató aktívan vesz részt a gazdasági szövegek megvitatásában és kritikai észrevételeivel törekszik minél inkább elmélyíteni tudását az aktuális témában.
- Folyamatosan bővíti szakszókincsét gazdasági cikkek és weboldalak olvasásával.
Önállóság és felelősség
- Nyomon követi a napi gazdasági híreket és azokról rövid beszámolót tart.
- A terjedelmesebb, hosszabb feldolgozási időt igénylő gazdasági dokumentumokat (pl. éves terv) egyénileg is fel tudja dolgozni.
Oktatásmódszertan
Az egyéni olvasási, szövegértési feladatok mellett pár- és csoportmunkát is alkalmazunk, hogy a hallgatók beszédideje növekedjen. Végzünk olyan feladatokat is, amelyek a szövegolvasás sebességének növelését segíti, illetve az emlékezési stratégiákat fejleszti.
Tanulástámogató anyagok
- Economic texts tailored to students ’needs and interests, as well as tasks that develop reading skills and strategies.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Az idegennyelv-tanítás sajátosságaihoz igazodva folyamatos értékelés történik, különböző feladatokon keresztül. A teljesítményértékelésre használunk szövegértési feladatokat (kérdések megválaszolása, igaz/hamis állítások, mondat befejezése, szinonimák/antonímák), szövegösszefoglalást, értelemzési feladatokat
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátí-tása | - |
zárthelyire felkészülés | - |
összesen | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Szükségletelemzés: különböző olvasási stratégiák |
2. | Olvasási sebesség (megértés, hatékony felidézés) |
3. | Kritikus olvasás |
4. | A fontos és kevésbé fontos információ kiszűrése |
5. | Kiemelés |
6. | Következtetések levonása |
7. | A grafikus ábrázolás értelmezése |
8. | A szövegfelépítés megértése |
9. | A kohézió szerepe |
10. | Szemantikai jelölők felismerése |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|