Verziók
Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Pénzügy MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől TAVASZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 0
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Vezetés és szervezés MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a két féléves tanulás végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. Az első féléves tantárgy végére a hallgatók rendelkeznek minimális kommunikációs készségekkel a legalapvetőbb kommunikációs helyzetekben. Rendelkeznek a mindennapos kapcsolattartáshoz szükséges legfontosabb kulturális ismeretekkel, és nyitottá válnak a magyar kultúra és társadalom iránt.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a magyar ábécét, tisztában van a magánhangzóharmónia jelenségével és ismeri a magyar nyelv-tan legalapvetőbb szabályait (határozott névelők, kérdések és válaszok szórendje, az igeragozás alapjai, a birtoklás kifejezése, a főnevek többes száma stb.). Ismeri az udvarias viselkedés alapvető szabályait, a tegeződés, magázódás kérdését. Vannak alapvető ismeretei a mindennapi magyar kultúráról (ételek, italok, nevezetességek)
Képesség
- El tud igazodni alapvető élethelyzetekben, tud segítséget kérni, információt szerezni mindennapi helyzetekben. Hangzó szövegben megért alapszavakat és a személyére vagy a közvetlen környezetében előforduló konkrét dolgokra vonatkozó alapvető társalgási fordulatokat, feltéve, ha lassan és világosan beszélnek vele. El tud olvasni egyszerű mondatokat, segítséggel megérti a nagyon rövid, informatív szövegfajták (meghívók, programok stb.) helyre, időre vonatkozó alapüzeneteit. Képes nagyon alapvető szóbeli kommunikációra, fel tud tenni és meg tud válaszolni egyszerű kérdéseket, amelyek személyére vonatkoznak. Ki tudja fejezni alapvető szükségleteit. Forma-nyomtatványon ki tud tölteni névre, címre, állampolgárságra vonatkozó személyes adatokat.
Attitűd
- Megérti és elfogadja a magyar mindennapi élet kultúrájában megnyilvánuló interkulturális sajátosságokat.
Önállóság és felelősség
- Rendelkezik az önálló nyelvtanuláshoz szükséges legalapvetőbb stratégiákkal és aktív részvevője saját tanulási folyamatának
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során a blended módszert alkalmazzuk: a heti két óra online kontaktórához (2x45 perc) a hallgató önálló tanulására alapozott további heti 2x45 perces tevékenység kapcsolódik, az oktató által megadott tananyagok önálló feldolgozásával. A hallgatók beszédidejének növelése érdekében pár- és csoportmunkát is alkalmazunk.
Tanulástámogató anyagok
- Kurzuskönyv / Textbook: Szita Szilvia – Pelcz Katalin, MagyarOK Kompakt, Pécsi Tudományegyetem, 2020 (1.-4. fejezet)
- http://magyar-ok.hu/hu/home.html
- aktiv-magyar-ok.hu
- Letölthető jegyzet / downloadable
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Learning outcomes (as indicated in 2.2.) are evaluated on the basis of participation/class work in classes (including the completion of written assignments) and two mid-term tests (written in the 5th and 10th week), in a ratio of 20 – 40 – 40.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 86-100 |
Jó | 71-85 |
Közepes | 61-70 |
Elégséges | 50-60 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
in accordance with the Code of Studies
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact-hour classes | 20 |
preparation for mid-term test 1 | 5 |
completion of home assignments | 10 |
autonomous learning based on materials | 20 |
preparation for mid-term test 2 | 5 |
total | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Approved by dr. Lógo Emma Deputy Dean of Academic Affairs after the evaluation of the University Students’ and Doctoral Students’ Representation on 02/11/2020:
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Thematic units |
2. | The individual (personal data, primary colours, agenda) |
3. | Family, family members |
4. | Social relationships |
5. | Residence (countries, nations, languages, continents, Hungarian names of cities, dormitories/apartments) |
6. | Travel/transport (means of transport, ticketing/travel documents) |
7. | Culture/entertainment |
8. | Time/weather (days, months, times of day, seasons) |
9. | Cultural content |
10. | Polite behaviour in basic everyday situations |
11. | Emergency numbers |
12. | Famous Hungarian cities |
13. | Hungarian holidays: presentation of the Christmas holiday season |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|