Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Építőmérnöki kommunikációs készségfejlesztés
Azonosító
BMEGT60A6EO
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Einhorn Ágnes
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
einhorn.agnes@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG, német - DE/GER
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy a szakmai jellegű, az építőmérnöki munkához kapcsolódó kommunikációra készít fel, de vannak benne a tanulmányokhoz kapcsolódó témák is. A cél mindegyik készség fejlesztése, de a legnagyobb hangsúly a szóbeli kommunikáció fejlesztésén van.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Gyarapodik a hallgató szókincse a következő területeken: építéshez kapcsolódó foglalkozások, tevékenységek, formák, anyagok.
Képesség
  1. A hallgató tud beszélni a tanulmányairól, a szakmai érdeklődéséről, a jövőbeni terveiről, az építőmérnökök feladatairól, az építéssel, épületekkel, várossal kapcsolatos általánosabb témákról.
  2. Meg tud oldani olyan szituációkat, amelyek munkahelyi vitához, konfliktusokhoz, közös tervezéshez kapcsolódnak.
  3. Megért az építőmérnöki témákhoz kapcsolódó egyszerű tájékoztató szövegeket és videókat.
Attitűd
  1. Nyitott a célnyelvi kommunikációra.
Önállóság és felelősség
  1. A hallgató rendelkezik a megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez.
  2. Felelősséget vállal a nyelvtudása javításért.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy bővítsük a résztvevők beszédidejét. A hallgatók folyamatosan dolgoznak a szakmai szókincsük felépítésén.

Tanulástámogató anyagok

  • Jegyzet: a témák feldolgozásához előkészített képi videós és írott anyagok.

Általános szabályok

Teljesítményértékelési módszerek

A tantárgyban az idegennyelv-tanulás általános sajátosságaihoz igazodva a számonkérés folyamatszerűen történik, amelyben választható elemek is vannak. A hallgatók kisebb beadandók, egyszerűbb prezentációk, szóbeli vagy írásbeli kommunikációs feladatokat oldanak meg, ez az alapja az értékelésnek.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • : 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 96-100-100
Jeles 90-95
80-89
Közepes 70-79
Elégséges 60-69
Elégtelen 0-59

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 0
zárthelyire felkészülés 0
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti, következő felülvizsgálat 2021. szeptember

A félévben sorra vett témák

-

Előadások témái
1. Egyetemi tanulmányok
2. Az építőmérnökök feladatai, saját jövőbeni feladatai
3. Építési folyamatok, foglalkozások
4. Épületek
5. Álláspályázat, felvételi interjú

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége