Programme: Psychology Master’s Programme - Work and organisational psychology specialisation from 2020/21/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 2
Objectives
The aim of the course is for students to get acquainted with the practice of planning leadership development training and to gain understaning in the main steps of the process, the beginning of the concept development and the way to build training program through competence analysis.
Academic results
Knowledge
- Have a broad knowledge of the possible goals of leadership development training
- Knows training opportunities for leadership development
- Informed about the relationship between leadership development training and leadership competencies
- Knows the most important theoretical models related to the development of the concept of leadership development trainings
- Knows the basic steps of the planning and implementation phase of leadership development training
- Informed about possible organizational barriers to the structure of leadership training
Skills
- Ability to schedule time efficiently and meet deadlines.
- Able to apply the tools and methods described in the course related to leadership development
- Able to think creatively
- Able to prepare structured professional materials related to the topic
- Ability to use multi-focus thinking
Attitude
- Collaborative with the lecturer and students to expand knowledge
- Open to new perspectives
- Demonstrates an empathetic attitude when working with others
- Strives for self-reflexion
- Needs feedback on work
Independence and responsibility
- Carries out the evaluation and analysis of tasks and research work related to a given topic independently
- Openly accepts objective critical remarks
- Takes responsibility for the own work
Teaching methodology
Practical planning of the concept of leadership development trainings, evaluation and discussion of training methods, processing of tasks related to the topics in group work.
Materials supporting learning
- Simon Sinek: A jó vezetők esznek utolsónak
- Belbin, M.: A team, avagy az együttműködő csoport
- Gary Chapman: A munkahelyi elismerés 5 nyelve
- John C. Maxwell: A vezető 21 nélkülözhetetlen tulajdonsága
- Patrick Lencioni: Kell egy csapat
- Stanley McChrystal: Csapatok csapata
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése írásbeli anyag (házi feladat) készítése előre megadott pedagógiai pszichológia témákból vagy esettanulmány készítése megadott módszerek alkalmazásával. Írásbeli szabadon választott pszichológiai téma szakirodalmának összegzése alapján, csoport előtt történő szóbeli prezentáció (ppt vagy prezi formátumban).
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az interaktív előadások és a kiscsoportos gyakorlatok folyamatában. B. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): online feladat, amelynek során a hallgató önállóan végez a megadott témában a tárgyhoz kapcsolódó kutatómunkát C. Elméleti összefoglaló dolgozat: előre megadott témák közül szabadon választva a hallgató által előkészített vezetőfejlesztési képzési terv kidolgozása, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi feladat. A házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- aktív részvétel: 50%
- házi feladat/online feladat: 25%
- házidolgozat: 25%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 85–95 |
Good | 75–84 |
Satisfactory | 65–74 |
Pass | 50–64 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
felkészülés a szóbeli prezentációra | 26 |
házi feladat elkészítése | 20 |
összesen | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A vezetőfejlesztő képzésekről átfogóan |
2. | A vezetőfejlesztő képzések lehetséges céljai |
3. | A vezetőfejlesztés helye a szervezeti kultúrában |
4. | Külső és belső erőforrásból megvalósított képzések |
5. | A vezetőfejlesztő képzések kapcsolata a vezetői kompetenciákkal |
6. | A hatékony vezetéshez kapcsolódó kompetenciák |
7. | Szervezeti kompetencia modellek összehangolása a képzési programmal |
8. | A képzési koncepció |
9. | Az analízis fázisához kapcsolódó eszközök és módszerek bemutatása |
10. | Képzési cél definiálása, KPI-ok meghatározása |
11. | A koncepció tervezése, kommunkációjának alapjai |
12. | A képzés tervezése |
13. | Fejlesztési stratégia kidolgozása |
14. | Képzési „brand” kialakítása |
15. | Elköteleződés kialakítása a szervezetben |
16. | A gyakorlati program felépítése, kialakítása |
17. | A vezetőfejlesztéshez kapcsolódó gyakorlati eszközök és módszerek illesztése a képzési célokhoz és a kompetenciamodellhez |
18. | Megvalósítás és visszamérés |
19. | Tréneri kompetenciák a megvalósításhoz illesztve |
20. | A tréningcélok visszamérésére szolgáló eszközök |
21. | Follow- up eszközök bemutatása |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|