Versions
Department of Ergonomics and Psychology
Programme: Pszichológia mesterszak - Munka és szervezetpszichológia specializáció 2020/21/1 félévtől
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 2
Objectives
The aim of the course is for students to get acquainted with the practice of planning leadership development training and to gain understaning in the main steps of the process, the beginning of the concept development and the way to build training program through competence analysis.
Learning outcomes
Knowledge
- Have a broad knowledge of the possible goals of leadership development training
- Knows training opportunities for leadership development
- Informed about the relationship between leadership development training and leadership competencies
- Knows the most important theoretical models related to the development of the concept of leadership development trainings
- Knows the basic steps of the planning and implementation phase of leadership development training
- Informed about possible organizational barriers to the structure of leadership training
Ability
- Ability to schedule time efficiently and meet deadlines.
- Able to apply the tools and methods described in the course related to leadership development
- Able to think creatively
- Able to prepare structured professional materials related to the topic
- Ability to use multi-focus thinking
Attitude
- Collaborative with the lecturer and students to expand knowledge
- Open to new perspectives
- Demonstrates an empathetic attitude when working with others
- Strives for self-reflexion
- Needs feedback on work
Autonomy and responsibility
- Carries out the evaluation and analysis of tasks and research work related to a given topic independently
- Openly accepts objective critical remarks
- Takes responsibility for the own work
Methodology of teaching
Practical planning of the concept of leadership development trainings, evaluation and discussion of training methods, processing of tasks related to the topics in group work
Materials supporting learning
- Simon Sinek: A jó vezetők esznek utolsónak
- Belbin, M.: A team, avagy az együttműködő csoport
- Gary Chapman: A munkahelyi elismerés 5 nyelve
- John C. Maxwell: A vezető 21 nélkülözhetetlen tulajdonsága
- Patrick Lencioni: Kell egy csapat
- Stanley McChrystal: Csapatok csapata
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése írásbeli anyag (házi feladat) készítése előre megadott pedagógiai pszichológia témákból vagy esettanulmány készítése megadott módszerek alkalmazásával. Írásbeli szabadon választott pszichológiai téma szakirodalmának összegzése alapján, csoport előtt történő szóbeli prezentáció (ppt vagy prezi formátumban).
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A. Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel az interaktív előadások és a kiscsoportos gyakorlatok folyamatában. B. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): online feladat, amelynek során a hallgató önállóan végez a megadott témában a tárgyhoz kapcsolódó kutatómunkát C. Elméleti összefoglaló dolgozat: előre megadott témák közül szabadon választva a hallgató által előkészített vezetőfejlesztési képzési terv kidolgozása, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi feladat. A házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a tárgyfelelős határozza meg
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- aktív részvétel: 50%
- házi feladat/online feladat: 25%
- házidolgozat: 25%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 85–95 |
Good | 75–84 |
Satisfactory | 65–74 |
Pass | 50–64 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
144 | |
26 | |
20 | |
60 |
Approval and validity of subject requirements
Approved by the Faculty Board of the Faculty of Economic and Social Sciences in 27 Jan 2021. Valid from 1 Feb 2021.
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | A vezetőfejlesztő képzések lehetséges céljai |
3. | A vezetőfejlesztés helye a szervezeti kultúrában |
4. | Külső és belső erőforrásból megvalósított képzések |
5. | A vezetőfejlesztő képzések kapcsolata a vezetői kompetenciákkal |
6. | A hatékony vezetéshez kapcsolódó kompetenciák |
7. | Szervezeti kompetencia modellek összehangolása a képzési programmal |
8. | A képzési koncepció |
9. | Az analízis fázisához kapcsolódó eszközök és módszerek bemutatása |
10. | Képzési cél definiálása, KPI-ok meghatározása |
11. | A koncepció tervezése, kommunkációjának alapjai |
12. | A képzés tervezése |
13. | Fejlesztési stratégia kidolgozása |
14. | Képzési „brand” kialakítása |
15. | Elköteleződés kialakítása a szervezetben |
16. | A gyakorlati program felépítése, kialakítása |
17. | A vezetőfejlesztéshez kapcsolódó gyakorlati eszközök és módszerek illesztése a képzési célokhoz és a kompetenciamodellhez |
18. | Megvalósítás és visszamérés |
19. | Tréneri kompetenciák a megvalósításhoz illesztve |
20. | A tréningcélok visszamérésére szolgáló eszközök |
21. | Follow- up eszközök bemutatása |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|