Szak: Master of Business Administration MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a „klasszikus” HR folyamatokkal, továbbá, hogy a hallgató, mint munkavállaló kompetens legyen a HR iránti igényeit megfogalmazni és adott esetben a HR munkatársakkal közösen tervezni különböző HR folyamatokat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a HR folyamatokkal kapcsolatos fogalomrendszert, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket.
Képesség
- Képes megérteni a HR-el kapcsolatos témák jellemző szakirodalmát, és önállóan is képes szakirodalmi forrásokat keresni.
- Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon a HR különböző témakö-reiben.
Attitűd
- Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó tudás bővítésére.
- Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára, amelyet a kurzus során alkalmazunk.
Önállóság és felelősség
- Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
- Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
- Felelősen és önállóan old meg egyéni és csoportos feladatokat.
- Csoportmunka során együttműködik hallgatótársaival.
- Gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Vitay Zsuzsanna (szerk.) Poór József, Bóday Pál (2010). Trendek és tendenciák a kelet-európai emberi erőforrás menedzsmentben, Gondolat Kiadó, 2010.
- Karoliny Mártonné - Poór József (2012). Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv (2010-es kiadás) Wolters Kluwer Kft., 2012
- Poór József dr. (2009). Nemzetközi emberi erőforrás menedzsment COMPLEX KIADÓ KFT, 2009
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy évközi írásbeli teljesítményméréssel és pre-zentációval.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Zárthelyi dolgozat: A félév végén egy zárthelyi dolgozat megírása, az elméleti tudás felmérésére szolgáló 30 tesztkérdés. 2. Kiscsoportos feladat egy szervezet HR működésének értékeléséről: A hallgatók 3-4 fős kiscsoportban kiválaszta-nak egy szervezetet, amelyben dolgoznak és annak működését elemzik HR szempontból közösen, majd ezt az elemezést prezentáció formájában bemutatják.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- ZH pontszáma: 80%
- Kiscsoportos prezentáció : 20%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Szóbeli vizsga: 0%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 86–100 |
Jó | 75–85 |
Közepes | 65–74 |
Elégséges | 50–64 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A két ZH-t a pótlási héten pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet vesszük figyelembe.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a kontakt tanórákon | |
Kiscsoportban felkészülni a prezentációra | |
Moodle-re feltöltött anyagok feldolgozása, ZH-ra való felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2020. november 25-én, érvényes 2020. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adott-ságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Stratégiai emberi erőforrás menedzsment; HR stratégia - külső környezeti tényezők, belső sajátosságok, vállalati stratégia komplex rendszere; Az Emberi Erőforrás Menedzsment területei és a területek közötti kapcsolatok; Jövőbeli tendenciák a HR-ben |
2. | Munka- és kompetenciaelemzés módszertana és felhasználási lehetőségei |
3. | Toborzás és kiválasztás - alkalmasságvizsgálat |
4. | Employer branding |
5. | Munkahelyi szocializáció - on-boarding |
6. | Munkahelyi elégedettség; Munkahelyi egészségfejlesztés és stressz-kezelés; Pszichoszociális kockázatértékelés és munkahelyi jóllét programok |
7. | Képzés, fejlesztés, karriermenedzsment |
8. | Bérezési és ösztönzési rendszerek - Teljesítményértékelés, visszajelzés |
9. | Atipikus foglalkoztatási formák |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Juhász Márta | egyetemi docens | juhaszm@erg.bme.hu |
Gerákné Dr. Krasz Katalin | adjunktus | krasz@erg.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.