Célkitűzések
A tárgy célja, hogy megismertesse a hallgatókat a „klasszikus” HR folyamatokkal, továbbá, hogy a hallgató, mint munkavállaló kompetens legyen a HR iránti igényeit megfogalmazni és adott esetben a HR munkatársakkal közösen tervezni különböző HR folyamatokat.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a HR folyamatokkal kapcsolatos fogalomrendszert, a legfontosabb összefüggéseket és elméleteket.
Képesség
- Képes megérteni a HR-el kapcsolatos témák jellemző szakirodalmát, és önállóan is képes szakirodalmi forrásokat keresni.
- Képes arra, hogy szakmailag adekvát módon, szóban és írásban kommunikáljon a HR különböző témakö-reiben.
Attitűd
- Nyitott a szakterületéhez kapcsolódó tudás bővítésére.
- Nyitott és motivált a megszerzett tudás alkalmazására.
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára, amelyet a kurzus során alkalmazunk.
Önállóság és felelősség
- Elvárja és hasznosítja az új ismereteket.
- Aktívan részt vesz az ismeretelsajátítás folyamatában.
- Felelősen és önállóan old meg egyéni és csoportos feladatokat.
- Csoportmunka során együttműködik hallgatótársaival.
- Gondolkozásában a rendszerelvű megközelítést alkalmazza.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Vitay Zsuzsanna (szerk.) Poór József, Bóday Pál (2010). Trendek és tendenciák a kelet-európai emberi erőforrás menedzsmentben, Gondolat Kiadó, 2010.
- Karoliny Mártonné - Poór József (2012). Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv (2010-es kiadás) Wolters Kluwer Kft., 2012
- Poór József dr. (2009). Nemzetközi emberi erőforrás menedzsment COMPLEX KIADÓ KFT, 2009
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy félév végi írásbeli teljesítményméréssel és kiscsoportos projektfeladattal zárul.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. A félév végén egy írásbeli vizsga, amelyben tesztek és esszé jelleg kérdések lesznek. 2. Kiscsoportos projektfeladat, amely különböző szervezetek HR folyamatainak összehasonlításáról szól.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Kiscsoportos projektfeladat elkészítése: 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Kiscsoportos projektfeladat eredményének beszámítása: 20
- Írásbeli vizsga: 80
- Összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Kiscsoportos projektmunka határidőre való feltöltése.
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | 96-100 |
| Jeles | 86–95 |
| Jó | 75–85 |
| Közepes | 65–74 |
| Elégséges | 50–64 |
| Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
1) A vizsgajegy javítására pótvizsga lehetőség van.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma |
|---|---|
| Részvétel a kontakt tanórákon | 12 |
| Kiscsoportban elkészíteni a projektfeladatot | 30 |
| Írásbeli vizsgára való felkészülés | 48 |
| összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025. 03.03-án. Érvényes 2025.03.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adott-ságok szerint.
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | Stratégiai emberi erőforrás menedzsment; HR stratégia - külső környezeti tényezők, belső sajátosságok, vállalati stratégia komplex rendszere; Az Emberi Erőforrás Menedzsment területei és a területek közötti kapcsolatok; Jövőbeli tendenciák a HR-ben |
| 2. | Munka- és kompetenciaelemzés módszertana és felhasználási lehetőségei |
| 3. | Toborzás és kiválasztás - alkalmasságvizsgálat |
| 4. | Employer branding |
| 5. | Munkahelyi szocializáció - on-boarding |
| 6. | Munkahelyi elégedettség; Munkahelyi egészségfejlesztés és stressz-kezelés; Pszichoszociális kockázatértékelés és munkahelyi jóllét programok |
| 7. | Képzés, fejlesztés, karriermenedzsment |
| 8. | Bérezési és ösztönzési rendszerek - Teljesítményértékelés, visszajelzés |
| 9. | Atipikus foglalkoztatási formák |
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség |
|---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.