SUBJECT DATA
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Digitális média specializáció (2018-tól)
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Kulturális iparágak specializáció (2018-tól)
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Kommunikációtervezés specializáció (2018-tól)
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Kommunikáció- és médiatudomány mesterszak - Kulturális terek specializáció (2016-tól)
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 0
Programme: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Vizuális kommunikáció specializáció (2018-tól)
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 3
Programme: Kommunikáció- és médiatudomány mesterszak - Kommunikációtervezés specializáció (2016-tól)
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 0
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
- Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
- Basic knowledge of the legal, political etc. norms regulating communication and media phenomena.
Ability
- Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
- Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions
- Reliable use of professional language.
Attitude
- Openness to social change
- Avoidance of being biased, prejudical
- Social sensitivity, solidarity
Autonomy and responsibility
- Display one’s own worldview in a professional setting
- Independence
- Responsible, professionally based social presence.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Mérei, Ferenc: Közösségek rejtett hálózata. Tömegkommunikációs Kutatóközpont, Budapest, 1988 (részletek)The Handbook of Psychodrama, ed: M. Carp, P. Holmes, K. Bradshaw Tauvon, Routledge, London,1998.(részletek)Moreno, J.L.:The Cocnept of Sociodrama, (kéziratban)Minkin, Rosalie: Sociodrama for Our Time, Philadelphia, 2006. (részletek)Sociodrama in a Changing World, ed: R.Wiener, Di Adderly, K Kirk, Lulu, UK, 2011. (részletek).
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: A félév végi érdemjegy három komponensből áll.
Performance evaluation methods
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- performance in class: 20%
- case studies: 40%
- presentation on one English-language reading: 40%
- total: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 77–89 |
Satisfactory | 64–76 |
Pass | 50–63 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by dr Emma Lógó, Vice Dean for Education. Valid from 2017.
Topics discussed during the semester
Topics of lectures | |
---|---|
1. | - |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Approval and validity of subject requirements
Part III of the Subject Form is to be approved by the Head of Department of Sociology and Communication named under 1.8.