Célkitűzések
A hallgató ismereteket szerezzen a pedagógus szerepeiről, munkatevékenységéről, a pedagógiai folyamat tervezéséről kivált a kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részéről. Ismerje a pedagógusok e tevékenységét segítő új eljárásokat, módszereket, technikákat. Szerezzen jártasságot ezen folyamatok tervezésében, lebonyolításában.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismerje az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezésének mikéntjét.
- Ismerje a tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatokat.
- Ismerje a gyermekek, tanulók, tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő felügyeletének aspektusait.
- Ismerje a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatokat.
- Ismerje a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatokat.
- Ismerje az egyes pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenységeket.
- Tisztában van a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos felelősséggel.
- Ismerje a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartásának feltételrendszereit.
- Ismerje a pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása feladatait.
- Ismerje a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel lehetőségeit, a munkaközösség-vezetés feladatait.
- Ismerje az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés lehőségeit.
- Ismerje a pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladatokat.
Képesség
- Képes saját pedagógiai munkatevékenységét megszervezni az intézmény pedagógiai programja alapján.
- Képes a gyakorlatban új eljárásokat és technikákat elsajátítani.
- Képes saját pedagógiai munkáját az iskola kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részébe szervesen integrálni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során pedagógus társaiva.
- Nyitott a specializációja területén zajló, a köznevelés szem-pontjából kiemelt szakmai, technológiai fejlesztések és innovációk megismerésére és elfogadására, hiteles közvetítésére.
- Pozitívan éli meg és disszeminálja pedagógus hivatásának aspektusait.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatait.
- Hitelesen képviseli szakmája társadalmi szerepét.
Oktatásmódszertan
Előadások, IT eszközök és technika alkalmazása
Tanulástámogató anyagok
- 2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
- 2023. évi LII. törvény a pedagógusok új életpályájáról
- 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról
- 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
- Bábosik István: Az iskolák belső világa
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az év során. A tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetencia-elemek értékelése
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: szóbeli vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- szóbeli vizsga: 100
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 92-100 |
Jeles | 87-91 |
Jó | 75-86 |
Közepes | 62-85 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 49 |
Javítás és pótlás
A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírtak szerint történik, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellet pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 8 |
félévközi készülés órákra | 32 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 55 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 55 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.06.02-án. Érvényes 2025.06.02-től.
A félévben sorra vett témák
Az intézmény kulturális és sportéletének, versenyeknek, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezésének mikéntjei. A tanulók nevelési-oktatási intézményen belüli önszerveződésének segítésével összefüggő feladatok. A gyermekek, tanulók, tanórai és egyéb foglalkozásnak nem minősülő felügyeletének aspektusai. A tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok. A gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok. Az egyes pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenységek. A szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartásának feltételrendszerei. A pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása feladatai. A nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel lehetőségei, a munkaközösség-vezetés feladatai. Az intézményfejlesztési feladatokban való közreműködés lehőségei. A pedagógiai program célrendszerének megfelelő, az éves munkatervben rögzített, tanórai vagy egyéb foglalkozásnak nem minősülő feladatok.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.