Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 4
Programme: Mérési-értékelési pedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course: to introduce managerial decisions, organizational techniques supporting quality assurance work, to present the planning techniques of institutional processes.
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- learning about the main types of management decisions
- knowledge of the main quality assurance activities that can be carried out in educational organiza-tions
- learning organizational techniques
- learning the basics of process planning
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Dr. Kata János: Szervezési technikák (E-learning tananyag) BME
- Kalicz Éva - Nagy Árpádné: Iskolamarketing. BME APPI Műszaki Pedagó¬gia Tanszék pedagógus továbbképzés - jegyzet, Budapest, 2006.
- Mezei Gyula: Vezetéselméleti ismeretek. A vezetés funkciói. BME APPI Műszaki Pedagógia Tanszék közoktatási vezető szakirányú továbbképzés - jegyzet, Budapest, 2002.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
5 | |
felkészülés a teljesítményértékelésre | |
házi feladat elkészítése | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | kulcsesemények tervezése |
2. | mérföldkő-terv |
3. | vonalas ütemterv |
4. | ok-okozati diagram |
5. | teljesítmény-fontosság térkép |
6. | SWOT analízis |
7. | szervezési folyamatábra |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|