Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Elective
Recommended semester: 4
Programme: Measurement-assessment specialist teacher from 2013/14/Term 1
Subject Role: Elective
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course: to introduce managerial decisions, organizational techniques supporting quality assurance work, to present the planning techniques of institutional processes.
Academic results
Knowledge
Skills
- learning about the main types of management decisions
- knowledge of the main quality assurance activities that can be carried out in educational organiza-tions
- learning organizational techniques
- learning the basics of process planning
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Dr. Kata János: Szervezési technikák (E-learning tananyag) BME
- Kalicz Éva - Nagy Árpádné: Iskolamarketing. BME APPI Műszaki Pedagó¬gia Tanszék pedagógus továbbképzés - jegyzet, Budapest, 2006.
- Mezei Gyula: Vezetéselméleti ismeretek. A vezetés funkciói. BME APPI Műszaki Pedagógia Tanszék közoktatási vezető szakirányú továbbképzés - jegyzet, Budapest, 2002.
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
5 | |
felkészülés a teljesítményértékelésre | |
házi feladat elkészítése | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | kulcsesemények tervezése |
2. | mérföldkő-terv |
3. | vonalas ütemterv |
4. | ok-okozati diagram |
5. | teljesítmény-fontosság térkép |
6. | SWOT analízis |
7. | szervezési folyamatábra |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|