I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
STRATÉGIAI MENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT20ML12
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kovács Stefan
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kovacs.stefan@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Marketing MSc

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Master of Business Administration MSc

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Számvitel MSc

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.12.11.) az 581478/13/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.12.11-től.

Célkitűzések

Korábbi kurzusok ismeretanyagának egyfajta integrálása. Hozzájárulás a hallgatók stratégiai gondolkodásának fejlesztéséhez. A stratégiai menedzsment különböző elméleteinek, közelítéseinek, paradigmáinak a bemutatása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a stratégiai menedzsment fejlődéstörténetét.
  2. Ismeri a stratégiai menedzsment paradigmáit és azok változásait.
  3. Ismeri az értékteremtést, mint a stratégiai célképzés kiinduló bázisát.
  4. Ismereteket szerez a digitalizáció hatásairól a stratégiai gondolkozásra és gyakorlati megoldásaira.
  5. Megismeri a stratégiai döntéshozatal legfontosabb módszereit.
Képesség
  1. Képes a megtanult elméleti és módszertani ismereteket a gyakorlatban is alkalmazni.
  2. Képes kételkedni, alternatívákban gondolkodni, ismereteket integrálni.
Attitűd
  1. Elfogadja a jövő előrejelezhetőségének erősen korlátozott voltát, miközben elutasítja a sodródást, a szándéknélküliséget.
  2. Azt az eszközt és olyan formában alkalmazza a menedzsment technikák közül, amelyik a legnagyobb esélyt nyújtja a sikeres stratégiai döntéshez.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan készít esszét egy konkrét cég stratégiai döntéseinek értékeléséről.
  2. Önállóan alkalmaz egyéb menedzsment eszközöket.

Oktatásmódszertan

Előadások.

Tanulástámogató anyagok

  • edu.gtk.bme.hu
  • félév során megadott szakirodalom

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése vizsga alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: − B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga vagy szigorlat): A kurzus írásbeli vizsgával zárul.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • írásbeli vizsga: 100
  • összesen: 100

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének nincs követelménye.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

Ismételt vizsga az aktuális TVSz szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14
folyamatos tanulás 16
vizsgafelkészülés 60
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 11.04-én. Érvényes 2024.11.04-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Bevezetés, a szemeszter felépítése és követelményei.
2. A tervezés evolúciója, stratégia versus stratégiai menedzsment.
3. A stratégiai menedzsment evolúciója, paradigmák és kritikájuk.
4. A Harvard iskola, az iparági struktúrára építő közelítés.
5. Az erőforrás alapú közelítés.
6. Stratégiai értékképzés, mint a fő célok megalapozása.
7. A stratégiaalkotás alapvető fejlődési trendjeinek változása, és ezen változások mozgatórugói.
8. A stratégiai menedzsment alapvető eszközei.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Mészáros Tamás egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem, Stratégia és Projektvezetés Tanszék tamas.meszaros@uni-corvinus.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.