Programme: Work and Organizational Psychology
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course is to get acquainted with current methods of organisational psychology, their application possibilities and tools, and to gain personal experience in them.
Academic results
Knowledge
- 1. The student will acquire a comprehensive knowledge of the theoretical background and practical application of a given method of organisational psychology.
- 2. The student will learn about the process and methodology of a particular organisational psychology method and will gain personal experience of it.
Skills
- 1. Able to judge the necessity and assumption of the application of a given method of organisational psychology.
- 2. Able to prepare for the application of the method in the organisation and to support the application of the method in the organisational context.
Attitude
- 1. Open to learning about the latest trend-setting methods in organisational psychology.
- 2. Willingly collaborates with peers on specific issues.
- 3. Proactively engages and contributes to issues affecting his/her work.
- 4. Ability to listen to and accept the views and opinions of others.
- 5. Has a value added approach to his/her profession.
- 6. Has a need for continuous self-development.
Independence and responsibility
- 1. Able to make independent assessments and decisions on issues affecting their professional activities.
- 2. Assumes responsibility for the tasks and programmes planned and/or managed by the person concerned.
- 3. Represents his/her profession responsibly and ethically.
Teaching methodology
Lecture, interactive classroom exercises, trying out the method - getting self-experience.
Materials supporting learning
- Conte, M. J., Landy J. F. (2019): Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology, Wiley
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az egyéni házi dolgozat alapján.
Performance assessment methods
Írásbeli házi feladat a félév során meghatározott témában.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Kötelező részvétel a gyakorlati feladatokon. : 20
Percentage of exam elements within the rating
- A megismert módszerrel kapcsolatos saját élményeknek és a módszer saját munkahelyi gyakorlatban való alkalmazási lehetőségeinek és feltételeinek írásos összefoglalása.: 80
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Részvétel a gyakorlati foglalkozások TVSz-ben meghatározott hányadán.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 95-100 |
Very good | 90-94 |
Good | 80-89 |
Satisfactory | 70-79 |
Pass | 50-69 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
A házi dolgozat pótleadása, javítása a TVSz szerinti határidőig megtörténhet.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
Elődáson való részvétel | 12 |
Gyakorlaton való részvétel | 4 |
Házi dolgozat készítése | 44 |
Összesen | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 04.11.2024.
Topics covered during the term
A félévben sorra vett témák az alábbiak.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Egy adott szervezetpszichológiai módszer elméleti háttere. |
2. | A szervezetpszichológiai módszer célja, alkalmazási lehetőségei és feltételei. |
3. | A szervezetpszichológiai módszer gyakorlata – módszertana, eszközrendszere. |
4. | Saját élmény szerzése a módszer alkalmazásában |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Németh Gergely | megbízott oktató | nemeth.gergely@cova.hu |
Dr. Répáczki Rita | egyetemi adjunktus | repaczki.rita@gtk.bme.hu |