Versions
Department of Technical Education
Programme: Mentorpedagógus 2013/14/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to sit with the different “actors” during the pedagogical work with the teacher candi-dates. acquiring the knowledge and skills needed to plan, organize and coordinate cooperation with institutions.
Learning outcomes
Knowledge
Ability
- Pedagogical aspects arising from the objectives of related internships, knowledge of “actors” and their tasks.
- Knowledge of the cooperating institutions, the “sites” and the documents essential for the design work.
- Ability to plan tasks in chronological order.
- Ability to model with the candidate teacher in terms of design.
- Ability to plan communication with individual actors and to develop the ability to react to possible changes.
Attitude
Autonomy and responsibility
Methodology of teaching
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Knausz Imre: A tanítás mestersége (2009. október 31. http://mek.oszk.hu/01800/01817/index.phtml)
- Dudás Margit: A belépő nézetek feltárása, http://nti.btk.pte.hu/dogitamas/BHF_FILES/html/28Keri/html/hefop06.htm Hatékony tanulásszervezési módok http://www.jos.hu/down/9011/00 Ped.pdf
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 95 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | A mentori munka tervezéséhez, szervezéséhez és a koordinációhoz szükséges ismeretek |
2. | Az összefüggő szakmai gyakorlatban érintett szereplők és feladataik, a gyakorlat során folyó munka hely-színei. |
3. | Az összefüggő szakmai gyakorlat tervének modellje és az elkészítés, ütemezés, differenciálás, koor-dináció főbb szempontjai. |
4. | Az összefüggő szakmai gyakorlat során alkalmazott értékelés formái és azok szerepe. |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|