Programme: Mentor teacher 2013/14/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
The aim of the course is to sit with the different “actors” during the pedagogical work with the teacher candi-dates. acquiring the knowledge and skills needed to plan, organize and coordinate cooperation with institutions.
Academic results
Knowledge
Skills
- Pedagogical aspects arising from the objectives of related internships, knowledge of “actors” and their tasks.
- Knowledge of the cooperating institutions, the “sites” and the documents essential for the design work.
- Ability to plan tasks in chronological order.
- Ability to model with the candidate teacher in terms of design.
- Ability to plan communication with individual actors and to develop the ability to react to possible changes.
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Written and oral communication during the exercises, use of IT tools and techniques, independent and group work.
Materials supporting learning
- Knausz Imre: A tanítás mestersége (2009. október 31. http://mek.oszk.hu/01800/01817/index.phtml)
- Dudás Margit: A belépő nézetek feltárása, http://nti.btk.pte.hu/dogitamas/BHF_FILES/html/28Keri/html/hefop06.htm Hatékony tanulásszervezési módok http://www.jos.hu/down/9011/00 Ped.pdf
General Rules
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: - Csoportmunkában történő aktív részvétel. - A félév során az egyes digitális pedagógia alkalmazások fejlesztése vagy használata.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20%
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 95-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 85-90 |
Satisfactory | 80-85 |
Pass | 50-80 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó mentori gyakorlatok bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
18 | |
42 | |
270 | |
330 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A mentori munka tervezéséhez, szervezéséhez és a koordinációhoz szükséges ismeretek |
2. | Az összefüggő szakmai gyakorlatban érintett szereplők és feladataik, a gyakorlat során folyó munka hely-színei. |
3. | Az összefüggő szakmai gyakorlat tervének modellje és az elkészítés, ütemezés, differenciálás, koor-dináció főbb szempontjai. |
4. | Az összefüggő szakmai gyakorlat során alkalmazott értékelés formái és azok szerepe. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|