Szak: Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tárgy alapvető célkitűzése a különböző termékmenedzsment témakörök és a termékmenedzsment speciális területeinek megismerése az előadások során, mindezek egyéni elsajátítása és gyakorlati feldolgozása.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Átfogó ismeretekkel rendelkezik az termékmenedzsmentben használt, termékhez kapcsolódó fontosabb fogalmakról,
- ismeri a piacon aktuálisan alkalmazott termékmenedzsment eszközöket, termékinnovációs folyamatokat,
- ismeri a felhasználó-központú termékmenedzsment módszereket,
- ismeri a design mint értékteremtő szerepét a termékmenedzsmentben,
- ismeri a vállalkozásokat a termékmenedzsment területén érő kihívásokat, és az azok megugrásához szükséges adekvát szervezeti megoldásokat,
- ismeri a Design for All szemléletet és érvényesülésének lehetőségeit a termékmenedzsmentben,
- ismeri a környezettudatosság szemléletének termékmenedzsmentben történő alkalmazásának lehetőségeit.
Képesség
- Képes a megszerzett ismereteket rendszerbe (modellbe) foglalni és komplex módon szemlélni,
- képes a pici szereplőkkel kapcsolatot létesíteni, valamint információt gyűjteni és azt rendszerezni,
- képes az elméletben szerzett ismereteket gyakorlati feladatba átültetni,
- képes gondolatait rendezett formában, szóban és írásban kifejezni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
- önállóan keresi és veszi fel a kapcsolatot a piaci szereplőkkel,
- nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
- egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, csoportmunkában készített órai feladatok
Tanulástámogató anyagok
- 1. Antalovits M., Süle M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment. Typotext Kiadó, Baccalaureus Scian-tiae Tankönyvek sorozat, Budapest.
- https://interkonyv.hu/konyvek/antalovics-sule-termekmenedzsment/
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése csoportosan elkészített beadandó dolgozat és kvíz kérdések alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja egy csoportosan elkészített beadandó dolgozat, valamint az órákhoz kapcsolódó kvízkérdések.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- csoportos beadandó: 75
- kvíz kérdések: 25
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100 |
Jeles | 85-89 |
Jó | 70-84 |
Közepes | 55-69 |
Elégséges | 40-54 |
Elégtelen | < 40 |
Javítás és pótlás
Az csoportos beadandó a pótlási hét végéig pótlólag beadható. Egy szettnyi kvíz kérdés az utolsó tanulmányi héten pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés az összegző teljesítményértékelése | 50 |
felkészülés a kvízkérdésekre | 12 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | A termékinnováció folyamata, valamint az annak során alkalmazható felhasználó-központú termékmenedzsment módszerek. |
2. | A piacon aktuálisan alkalmazott termékmenedzsment eszközök, termékinnovációs folyamatok. |
3. | A design mint értékteremtő szerepe a termék fejlesztése során. |
4. | A vállalkozásokat a termékmenedzsment területén érő kihívások, és az azok megugrásához szükséges adekvát szervezeti megoldások. |
5. | Design for All szemlélet és érvényesülésének lehetőségei a termékmenedzsmentben. |
6. | A környezettudatosság szemléletének termékmenedzsmentben történő alkalmazásának lehetőségei. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Szabó Bálint | egyetemi adjunktus | szabo.balint@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.