I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
TERMÉKMENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT52AT07
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Tóvölgyi Sarolta
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
tovolgyi.sarolta@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Ergonómia és Pszichológia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Ipari termék- és formatervezői alapszak (BSc)

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2024.06.26.) az 580515/8/2024 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2024.06.26-től.

Célkitűzések

A tárgy alapvető célkitűzése a különböző termékmenedzsment témakörök és a termékmenedzsment speciális területeinek megismerése az előadások során, mindezek egyéni elsajátítása és gyakorlati feldolgozása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Átfogó ismeretekkel rendelkezik az termékmenedzsmentben használt, termékhez kapcsolódó fontosabb fogalmakról,
  2. ismeri a piacon aktuálisan alkalmazott termékmenedzsment eszközöket, termékinnovációs folyamatokat,
  3. ismeri a felhasználó-központú termékmenedzsment módszereket,
  4. ismeri a design mint értékteremtő szerepét a termékmenedzsmentben,
  5. ismeri a vállalkozásokat a termékmenedzsment területén érő kihívásokat, és az azok megugrásához szükséges adekvát szervezeti megoldásokat,
  6. ismeri a Design for All szemléletet és érvényesülésének lehetőségeit a termékmenedzsmentben,
  7. ismeri a környezettudatosság szemléletének termékmenedzsmentben történő alkalmazásának lehetőségeit.
Képesség
  1. Képes a megszerzett ismereteket rendszerbe (modellbe) foglalni és komplex módon szemlélni,
  2. képes a pici szereplőkkel kapcsolatot létesíteni, valamint információt gyűjteni és azt rendszerezni,
  3. képes az elméletben szerzett ismereteket gyakorlati feladatba átültetni,
  4. képes gondolatait rendezett formában, szóban és írásban kifejezni.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
  3. nyitott az információtechnológiai eszközök használatára.
Önállóság és felelősség
  1. önállóan keresi és veszi fel a kapcsolatot a piaci szereplőkkel,
  2. nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket,
  3. egyes helyzetekben – csapat részeként – együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, csoportmunkában készített órai feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Antalovits M., Süle M. (szerk.) (2012): Termékmenedzsment. Typotext Kiadó, Baccalaureus Scian-tiae Tankönyvek sorozat, Budapest.
  • https://interkonyv.hu/konyvek/antalovics-sule-termekmenedzsment/

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése csoportosan elkészített beadandó dolgozat és kvíz kérdések alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja egy csoportosan elkészített beadandó dolgozat, valamint az órákhoz kapcsolódó kvízkérdések.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • csoportos beadandó: 75
  • kvíz kérdések: 25
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 90-100
Jeles 85-89
70-84
Közepes 55-69
Elégséges 40-54
Elégtelen < 40

Javítás és pótlás

Az csoportos beadandó a pótlási hét végéig pótlólag beadható. Egy szettnyi kvíz kérdés az utolsó tanulmányi héten pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
felkészülés az összegző teljesítményértékelése 50
felkészülés a kvízkérdésekre 12
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 06.03-án. Érvényes 2024.06.03-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A termékinnováció folyamata, valamint az annak során alkalmazható felhasználó-központú termékmenedzsment módszerek.
2. A piacon aktuálisan alkalmazott termékmenedzsment eszközök, termékinnovációs folyamatok.
3. A design mint értékteremtő szerepe a termék fejlesztése során.
4. A vállalkozásokat a termékmenedzsment területén érő kihívások, és az azok megugrásához szükséges adekvát szervezeti megoldások.
5. Design for All szemlélet és érvényesülésének lehetőségei a termékmenedzsmentben.
6. A környezettudatosság szemléletének termékmenedzsmentben történő alkalmazásának lehetőségei.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Szabó Bálint egyetemi adjunktus szabo.balint@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Ergonómia és Pszichológia Tanszék vezetője hagyja jóvá.