Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
The aim of the course is to help all students who, when writing their thesis, strive to explore the problems in their field in accordance with the scientific needs, to interpret and publish the results, at an introductory level. When teaching the subject, the focus is on practice, and participants can deepen their theoretical knowledge through laboratory exercises.
Academic results
Knowledge
- Ismeri a csapatfejlődés szakaszait
- Ismeri a csapatmunkára alkalmasság feltételeit
- Ismeri a homogén és heterogén csoportok jellemzőit
- Ismeri a nehéz csoporttagokkal való konfliktusok kezelését.
Skills
- Képes együttműködésre, mások motiválására.
- Képes a csoportban való vezető szerepe tudatosítására.
- Képes a önreflexióra.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Lectures, written and oral communication, use of IT tools and techniques, optional assignments prepared independently and in group work.
Materials supporting learning
- Belbin, M. (2003) A TEAM, avagy az együttműködő csapat. SHL könyvek 5. kiadás. Budapest: Edge 2000 Kiadó.
- Mészáros Aranka (szerk.). A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága. I. Egyének és csoportok. Miskolc: Z-Press Kiadó Kft.
- Gellert, M. Nowak, C. (2010). Csapaépítés nagykönyve. Miskolc: Z-Press Kft.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi feladat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A tréningfoglalkozásokon való 100 %-os részvétel. Aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. A félév során három, egyenként 4-5 oldalas házi dolgozat leadása.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- tréningfoglalkozáson való aktív részvétel: 40
- 1. dolgozat: 20
- 2. dolgozat: 20
- 3. dolgozat: 20
- összesen: 100
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Érdemjegy megállapítása
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 88-95 |
Good | 76-87 |
Satisfactory | 63-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
házi feladat elkészítése | 46 |
egyéb felkészülés | 8 |
összesen | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 03.06.2024.
Topics covered during the term
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | The concept and types of the group. Interpretation of the team. (My group experiences) |
2. | Advantages and forms of teamwork (Most common teamwork opportunities at my workplace) |
3. | Division of work, questions of suitability for teamwork |
4. | Mapping individual and team needs, signing contracts |
5. | Stages of group development, phases of team formation. The development of individual, group and task requirements. (His leading role in team building) |
6. | Group dynamic issues, the role of the leader, difficult group members |
7. | Development of roles: task roles, group maintenance roles. Homogeneous and heterogeneous groups. (My roles in the team) |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|