Szak: Marketing MSc
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Célkitűzések
A hallgatók korszerű, a gyakorlatban alkalmazható ismereteket szereznek a fogyasztói igényeket középpontba állító termékpolitikai döntésekről, a döntések márkamenedzsmentet érintő tevékenységeiről és módszereiről. A tárgy fő célja, hogy a hallgató megismerje a marketing-mix egyik fő alappillérét, a termékpolitikai tevékenységeket és eszköztárat, valamint a hozzá rendelhető stratégiákat. A menedzsment szaknyelvi kifejezésekkel és ismeretanyagokkal a mérnöki és egyéb vállalati szakterületek közötti együttműködések megkönnyítését kívánjuk elősegíteni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó termék- és márkamenedzsment szakterületek alapjait, azok határait és követelményeit, adatgyűjtési módszereket, a csoportmunka etikáját és módszereit.
- Tudományos kutatások eredményeit és újszerű modellezési megoldásokat és szempontokat sajátít el a hallgató a következő témakörökben: a termék- és márkapolitika marketingfelfogása, keresletelemzési ismeretek, termék életgörbe menedzselése különböző piaci és vállalati esetekben, termékfejlesztési ismeretek, terméktámogató márkamenedzsment tevékenységek és stratégiák, továbbá stratégiai döntéseket támogató eszközök és modellek.
Képesség
- A hallgató képessé válik gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, képes projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben.
Attitűd
- A hallgató a témák elsajátításával piac-, környezet- és vevőorientált módon közelít meg egy tervezési folyamatot, kiemelt figyelemmel a márkázás emocionális hatásaira.
- Nyitottá válik saját tudásának a munkatársai felé való átadására.
Önállóság és felelősség
- A tantárgy sikeres teljesítésével felkészül az termékfejlesztési és márkázási folyamatok vállalati szintű koordinálására.
- Képes lesz termék- és márkafejlesztési javaslatokat tenni több szakterületet is átfogó módon.
Oktatásmódszertan
Előadások, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Bíró-Szigeti Szilvia: Termék- és márkamenedzsment. Oktatási segédanyag. 2019.
- Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
- Letölthető anyagok: https://edu.gtk.bme.hu weboldalon
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: Összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így elméleti témákhoz kapcsolódó problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Írásbeli vizsga: 100
- Összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírásnak nincs külön követelménye.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 87–94 |
Jó | 75–86 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
vizsgafelkészülés | 84 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2024. 05.06-án. Érvényes 2024.05.06-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Termék- és márkapolitika marketingfelfogása. |
2. | Piacelemzés. |
3. | Termék életgörbe. |
4. | Új termék fejlesztése és piaci bevezetése. |
5. | Márkamenedzsment. |
6. | Termék- és márkastratégiai döntéseket támogató eszközök. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.